مجلس مشکلی در دفاع از حقوق خبرنگاران ندارد

دلخوش با تاکید بر اینکه مجلس هیچ مشکلی در دفاع از حقوق خبرنگاران ندارد، گفت: خبرنگار زمانی می‌تواند اثرگذار باشد که وابسته به هیچ نهاد و دستگاهی نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سید کاظم دلخوش» عصر امروز(شنبه،۲۹ مرداد) در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد خود را حامی گیلانی ها و به ویژه خبرنگاران دانست و با بیان اینکه خبرنگاری عشق و هنر است، اظهار کرد: خبرنگاری شغل نیست.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه یک خبرنگار زمانی می‌تواند اثرگذار باشد که وابسته به هیچ نهاد و دستگاهی نباشد، افزود: خبرنگاران برای موفقیت می بایست در چارچوب نظام حرکت کنند.

وی با تاکید بر تعامل خوب نمایندگان با خبرنگاران بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن زمان برای تدوین قانون برنامه هفتم، باید از این ظرفیت برای نوشتن ماده قانونی رسانه ای نیز استفاد کنیم.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در ادامه خواستار حمایت از استاندار در جهت ارتقا و توسعه گیلان شد و افزود: خبرنگاران می توانند در کنار نقدهای سازنده به نماینده دولت در استان کمک کنند.

دلخوش، با انتقاد از برخی بداخلاقی‌ها از سوی بعضی رسانه‌های معاند و زرد که واقعیت ها را نشان نمی دهند گفت: هیچ مشکلی در دفاع از حقوق خبرنگاران وجود ندارد و فقط می بایست برای رفع این مشکلات چارچوب و قانون‌گذاری صورت بگیرد تا مجلس نیز به صورت قانونی بتواند مشکلات اصحاب رسانه را پیگیری و حل کند و کسی از آنان سوء استفاده نکند.

وی، داشتن یک تعریف قانونی از خبرنگار و وظیفه رسانه ای را ضروری دانست و اضافه کرد: در ماده رسانه ای می توانیم پیگیر بیمه، مسکن و سایر نیازهای به حق خبرنگاران آنهم در چارچوب قانون باشیم در فصول آموزش و فرهنگ نیز به آنان کمک کنیم.

 

 

دستگاه های اجرایی و صنعتی از ظرفیت خبرنگاران بهره بگیرند

«مهدی پارسا» نیز در این همایش به نقش زینب گونه رسانه و خبرنگاران اشاره و اظهار کرد: خبرنگاران باید در تبیین دستاوردها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی تلاش کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه ای گیلان افزود: خبرنگاران قشر با حیایی هستند که بر خلاف مطالبه گر بودن برای حقوق مردم، برای بیان مشکلات صنفی خود رغبتی ندارند.

وی از جمله دغدغه های اصحاب رسانه را مشکل بیمه، مسکن، اشتغال و معیشت عنوان کرد و ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی و صنعتی می توانند از توانمندی و ظرفیت خبرنگاران در دستگاه های خود بهره بگیرند و منشا خیر شوند.

پارسا در ادامه از دستور کار بسیج رسانه برای «طرح جامع نظام صنفی رسانه» خبر داد و افزود: با این اقدامات تسهیل بخشی امورات خبرنگاران بهتر انجام خواهد شد.

وی همچنین خواستار سهم خبرنگاران از مسکن ملی شد.

کد خبر 1207399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha