بالاترین رقم اعتبارات سفر رئیس جمهور در همدان  مربوط به ملایر/بارقه امید در توافق برجام

حجت الاسلام آزادی‌خواه گفت: یک بخش از اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور، برای پروژه‌های نیمه‌تمام است که در این شهرستان پروژه‌های نیمه‌تمام بیشماری داریم.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر حجت الاسلام "احد آزادی‌خواه" در  جمع خبرنگاران گفت: یک بخش از اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور، برای پروژه‌های نیمه‌تمام است که در این شهرستان پروژه‌های نیمه‌تمام بیشماری داریم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشترین سرفصل اعتبارات در همدان مربوط به انتقال آب از سد تالوار است، یادآور شد: این در حالیست که طی سال‌های گذشته با احداث سد کلان‌، پروژه خط انتقال آب شرب از سد کلان به شهر ملایر اجرایی شد و امروز ملایر مشکل کمبود آب ندارد و در مراحل بعدی ازناو، نامیله و حاجی‌آباد از نعمت آب شرب سد کلان بهره‌مند خواهند شد.

حجت الاسلام آزادی‌خواه با بیان اینکه در این سفر برای پروژه‌های نیمه‌تمامی همچون چهار بانده ملایر- سامن، چهاربانده ملایر- آورزمان و راه‌آهن ملایر- همدان اعتبار اختصاص یافت، افزود: راه‌آهن ملایر- همدان برای آینده اقتصادی این شهرستان گره‌گشا است و ملایر به توسعه‌یافتگی بیشتر نزدیک می‌کند.

حجت الاسلام آزادیخواه اخذ ماده ۲۳ برای باند دوم ملایر- خنداب و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر را از دیگر دستاوردهای سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت عنوان کرد.

وی حجم سرمایه‌گذاری نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر را در این سفر بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار عنوان و بیان کرد: سوخت این نیروگاه گازی است و حداکثر آبی که نیاز دارد، نصف یک حلقه چاه آب است.

حجت الاسلام آزادیخواه اضافه کرد: آینده منطقه با توجه به وجود واحدهای فرآوری فروسیلیس به برق نیازمند است و هر واحد حداقل ۲۰ مگاوات برق نیاز دارد و هر واحد حدود ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند که باید زیرساخت‌های برق لازم برای این صنعت و سایر صنایع و مصارف خانگی ایجاد شود.

نماینده مردم ملایر با بیان اینکه بالای ۱۱ هزار میلیارد تومان برای پروژه نیروگاه ملایر تامین اعتبار شد، گفت: این نیروگاه نیاز به سرمایه‌گذار داشت و در این زمینه با مشکل مواجه شدیم که وزیر نیرو در شورای اداری سفر رئیس جمهور به استان همدان پذیرفت که از منابع وزارتخانه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر را بسازد.

حجت الاسلام آزادی‌خواه خاطرنشان کرد: فقط پروژه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر ۳۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در سفر رئیس جمهور به استان همدان از طرف وزارت نیرو به خود اختصاص داد که حجم بالایی از اعتبارات سفر را شامل می‌شود.

در مذاکرات برجام به نقطه خوبی رسیده‌ایم

وی همچنین با اشاره به روند مذاکرات برجام اظهار داشت: در حوزه برجام به یک نقطه خوبی رسیده‌ایم و این امید وجود دارد که طرف مذاکره کننده پیشنهادهای نهایی شورای امنیت ملی را بپذیرد.

حجت الاسلام آزادی‌خواه با بیان اینکه چهار ایراد از سوی شورای عالی امنیت ملی مطرح و راهکار و نسخه نهایی ارائه شده است، افزود: مشروط به این راهکارها ایران این سند را قبول می‌کند و تیم مذاکره کننده نیز این سند اصلاح شده و پیشنهادهای حلی شورای عالی امنیت ملی را برای گروه ۱+۵ فرستاده‌اند و منتظر پاسخ انها هستیم.

وی گفت: اگر پاسخ گروه ۱+۵ مثبت باشد، به لطف خدا اجلاس وزرای امور خارجه ۱+۵ پیرامون مرحله نخست برجام و توافق را به زودی خواهیم داشت.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت توافق برجام به ظرفیت‌های هسته‌ای ما به هیچ عنوان آسیب نمی‌رسد و شرایط به گونه‌ای است که اگر برجام اتفاق افتاد و همچون گذشته که آمریکا قاعده بازی را بر هم زدند، مانند گذشته آسیب جدی به زیرساخت‌های هسته‌ای ما وارد نمی‌شود.

حجت الاسلام آزادی‌خواه تاکید کرد: در حوزه اورانیوم یکسری محدودیت‌ها ایجاد کرده‌اند، اما راهکاری بدست آورده‌ایم که حق مردم در این توافق حفظ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مسائل پادمانی مصمم هستیم و جایگاه سپاه پاسداران به عنوان یک بنیه دفاعی در کشور مهم است و ظرفیتی که در حوزه هوافضا، پهپادی و موشکی داریم، یک غنای غیرقابل انکار در امنیت و ثبات در منطقه داده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر در این حوزه کوتاه بیاییم، نه تنها برای ما ضرر محض است، بلکه برای امنیت منطقه هم یک ضرر فاحش ایجاد خواهد کرد و ما روی این موضوع جدی هستیم.

حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: تیم مذاکره کننده به هیچ عنوان مطالبات اولیه آمریکا را به عنوان کسی که قرار است عضو برجام شود را نمی‌پذیرد و این تغییر در نگرش گروه ۱+۵ برای یک ظرفیت سرشار است که می‌شود ما مذاکره عزتمندانه را ادامه دهیم.به گفته وی اصل مذاکره همان است، اما در این مذاکره از حقوق ملت هم در حوزه دفاعی، موشکی، پادمانی و هسته‌ای دفاع کرده‌ایم و آنها هم این را پذیرفته‌اند.

کد خبر 1207406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha