مساجد کانون و مهد دفاع از تشیع هستند

حجت‌الاسلام محمدیان مساجد را کانون و مهد دفاع از تشیع دانست و گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، یکی از مسائل مهم در جامعه ما این است که مسلمانان در مساجد به موضوع جهاد تببین بپردازند.

«حجت‌الاسلام احمد محمدیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد اظهار کرد: مساجد بهترین سنگر و محل و مکانی برای انسان‌سازی و تربیت و تعالی انسان‌ها هستند.

 

امام جمعه موقت اندیمشک افزود: تاریخچه و پیشینه مساجد به زمان پیامبر اکرم (ص) برمی‌گردد که مساجد را به عنوان مراکز تربیتی و مشاوره‌ای برای امور مختلف تأسیس می‌کردند.

 

وی اذعان کرد: مسلمانان با تمام سلایق و تفکرات مختلفی که داشتند، وارد مساجد می‌شدند و به مسائل سیاسی و اقتصادی و همچنین کمک و همکاری یکدیگر می‌شتافتند.

 

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اينکه مساجد مکانی صرفا عبادی نیستند بلکه پایگاهی مهم برای مسائل روز اعم از سياسی و اقتصادی هستند تصریح کرد: بر اساس مبانی دین مبین اسلام، مساجد فقط برای نماز خواندن نیستند و باید مسائل روز و سياسی و کمک به مردم در آنها وجود داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه علم‌آموزی از گذشته در مساجد وجود داشته و حوزه‌های علمیه، اساتید بزرگ و فلاسفه در مساجد تدریس می‌کردند ادامه داد: مسجد مکانی معنوی است و علم زمانی که با معنویت آمیخته شود، تعهد و تخصص کارساز و چاره‌ساز خواهد شد.

 

امام جمعه موقت اندیمشک مساجد را کانون و مهد دفاع از تشیع دانست و عنوان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، یکی از مسائل مهم در جامعه ما این است که مسلمانان در مساجد به موضوع جهاد تببین بپردازند.

 

وی با بیان اينکه مسجد بهترین مکان معنوی است که مردم می‌توانند به آن پناه ببرند خاطر نشان کرد: باید در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، خدمات و اقداماتی در مساجد رخ دهد تا مردم علاقه بیشتری به این کانون‌های الهی پیدا کنند.

 

کد خبر 1207484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha