سمینار قرآنی «اهل بیت در قرآن کریم و نهج البلاغه» در عراق

سمینار قرآنی «اهل بیت در قرآن کریم و نهج البلاغه» با حضور شخصیت های مختلف علمی و دانشگاهی و قرآنی در الهندیه عراق برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از qafqn، موسسه قرآن کریم شعبه الهندیه وابسته به مجمع علمی قرآن کریم در آستان مقدس حضرت عباس(ع)، سمینار قرآنی با عنوان «اهل بیت در قرآن کریم و نهج البلاغه» را در حسینیه ام البنین برگزار کرد.

شیخ هانی الربیعی، سخنران درباره موضوع این سمینار سخنرانی کرد و به تبیین نرول آیه تطهیر، آیه مباهله و آثاری که از این آیات در آن دوره حاصل شده است، اقدام کرد.

 

شیخ الربیعی همچنین با اشاره به خطبه های اجتماعی، دینی و سیاسی در نهج البلاغه، گفت: آنچه امام علی(ع) از جامعه می خواهد جامعه ای قرآنی است که راه هدایت و صلاح را طی کند.

در همین حال، مرکز قرآن کریم در نجف اشرف وابسته به مجمع علمی قرآن کریم، نخستین دوره پشرفته خود را ویژه معلمان و اساتید تربیت اسلامی بامشارکت 50 معلم و استاد برگزار کرد.

 

این دوره شامل دورس وقف و ابتداء، روش تدریس، راهکارهای حفظ، صوت و نغم و داستان های قرآنی است. این دوره با نظارت استادان متخصص حوزه علمیه و دانشگاه های عراق برگزار شد. دو آزمون تئوری و علمی در پایان دوره برگزار می شود تا میزان بهره مندی شرکت کنندگان مشخص شود.

مرکز قرآن الکریم در نجف اشرف با برگزاری طرح‌ها و دوره‌های مستمر قرآنی خود در طول سال، موفق به فارغ التحصیلی صدها استاد و فراگیر قرآنی شده است، کسانی که در عرصه قرآنی نقش آفرین بوده‌اند.

کد خبر 1207485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha