احیای مساجد با حمایت مسئولان صورت می‌گیرد

حجت‌الاسلام فاطمی بر لزوم حمایت مسئولان در جهت احیای مساجد تأکید کرد و گفت: حضور مسئولان در مساجد نقطه عطفی است که باعث رونق و حضور بیشتر مردم در مساجد می‌شود.

«حجت‌الاسلام محسن فاطمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد اظهار کرد: مسجد در زمان پیامبر اکرم (ص)، به عنوان سنگر، پایگاه و قرارگاهی همه‌جانبه با جایگاه علمی، مباحث اقتصادی، جهاد و جنگ بود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری یاسین مسجد سیدالشهدا (ع) اندیمشک با بیان اينکه می‌توان گفت مساجد در زمان حضرت محمد (ص) مانند شورای حل اختلاف بودند افزود: در آن زمان، نگاه به مسجد فقط برای نماز خواندن نبود که امروز هم باید اینگونه باشد.

 

وی با اشاره به نقش مساجد در جهاد تبیین اذعان کرد: در هر مسئله‌ای که در کشور پیش می‌آید، مساجد اولین پایگاهی هستند که باید برای مردم روشنگری کنند و در موضوع جهاد تبیین نیز پیشگام باشند.

 

حجت‌الاسلام فاطمی با تأکید بر لزوم حمایت مسئولان در جهت احیای مساجد تصریح کرد: احیای مساجد گاهی اوقات با فراهم شدن تجهیزات مورد نیاز شکل می‌گیرد و در برخی مواقع نیز با حضور مسئولان محقق می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه حضور مسئولان در مساجد نقطه عطفی است که باعث رونق و حضور بیشتر مردم در مساجد می‌شود عنوان کرد: مسئولان نباید ارتباط خود را با مساجد قطع کنند چرا که مردم انتظارتی دارند که مسئولان اگر در مساجد حاضر شوند، مردم به آنها دسترسی خواهند داشت.

 

مدیر کانون یاسین اندیمشک اقامه نماز جماعت را مهمترین رکن مساجد دانست و بیان کرد: باید کلاس‌ها و برنامه‌های مختلف و متنوع و همچنین رزمایش‌های کمک‌های مؤمنانه به صورت مستمر در طول سال در مساجد برگزار شود تا ارتباط مردم با مساجد برقرار باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: ضرورت دارد مساجد در راستای رفع مسائل و مشکلات معیشتی، اقتصادی و فرهنگی محله خود پیشگام باشند.

 

کد خبر 1207489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha