مباحث دینی و مذهبی باید در مدارس پر رنگ تر  شود

حجت الاسلام شاهرخی، با اشاره به نقش حوزه های علمیه در تبلغ دین، گفت: مباحث دینی و مذهبی باید در مدارس پر رنگ تر شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین سید «احمد رضا شاهرخی» در معارفه مدیر مدرسه علمیه رضویه در سخنانی، اظهار داشت:اهمیت و نقش حوزه های علمیه در حفظ اسلام و تبلیغ دین مردم و همچنین  در طول تاریخ و حفظ اسلام در مقابل بدعت ها و افکار انحرافی ، پیشینیان ما با آن محدودیت هایی که داشتند ، علیرغم آزار و اذیت ها ،این وظیفه را به خوبی انجام داده اند.

 

وی  با بیان اینکه مدیران مدارس در راستای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ دینی باید از هر آنچه که موجود است نهایت بهره برداری را ببرند، ادامه داد: در بحث تهذیب و اخلاق باید زندگی بزرگان  برای نسل جوان بازگو شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: در مدارس علمیه نشاط جسمی و روحی آن چیز که باید باشند کم هست و باید برنامه هایی که شور و شعور را در حوزه‌های علمیه داشته باشیم و فعالیت های فرهنگی در همه مدارس شکل بگیرد

 

وی با بیان اینکه مباحث دینی و مذهبی باید در مدارس پر رنگ تر  شود، ادامه داد: در دانشگاه ها توسط تشکل های دانشجویی انجام می شود، گاهی سالنی برای ورزش اینها گرفته بشود که نشاط جسمی و مذهبی به مدارس برگردد.

 

حجت الاسلام شاهرخی خاطرنشان کرد: همچنین لازم است که اساتید هم با مدیران مدارس مشارکت داشته باشند و طلبه ها در مدارس علمیه سخنوری یاد بگیرند و به کار گرفته شوند.

 

وی افزود:طلبه ها باید اصول را در مدارس علمیه حفظ کنند که باید کاری کنیم بر قوت علمی،پژوهشی،معنوی افزوده شود و اگر کسی ضعیف است،ضعفش جبران شود،از داشته هایمان در راستای کارهای تربیتی استفاده کنیم ، اساتید و مدیران با یکدیگر همکاری کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان اظهار کرد:این مسئولیت ها به صورت موقت است باید نگاهمان به این مسئولیت ها این باشد که باعث تنش نشد به فرض مثال در فلان اداره صد نفر آمده یا صد نفر رفته است نباید این مسئولیت ها تنش در مدیران داشته باشد و بگو مگو ایجا کند ،نگاهمان این باشد که این مسئولیت ها همیشگی نیستند.

کد خبر 1207506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha