۱۷ درصد متقاضیان نهضت  ملی مسکن در قزوین واجد شرایط هستند

کلهر گفت: از بین ۱۰۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان قزوین، با بررسی های صورت گرفته و با توجه به رد درخواست برخی با توجه به فرم ج و دیگر موارد، حدود ۱۷ هزار نفر متقاضی موثر داریم که تسهیلات به این افراد پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «امیر کلهر» در نشست خبری که امروز (یکشنبه ۳۰ مرداد) در سالن جلسات سازمان نظام مهندسی قزوین برگزار شد، بیان کرد: خبرنگار نیاز به ذکاوت و تیزهوشی دارد تا بتواند در این حرفه مشغول باشد و بتواند تشخیص دهد که سمت و سوی خبر جهت دهی نشده باشد.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ادامه داد: سرعت در انتشار اخبار از دیگر ویژگی های خبرنگار است و همچنین صداقت و امانت داری از دیگر ویژگی هایی است که باید خبرنگاران داشته باشند.

 

وی با اشاره به نقش خبرنگاران در ایجاد امید در جامعه اضافه کرد: مقام معظم رهبری بر بحث امیدبخشی تأکید دارند و این امر رسالت اصلی برای خبرنگاران محسوب می شود، البته گفته نمی شود که اخبار تلخ، ناامیدکننده، گرانی و تورم توسط خبرنگاران بیان نشود بلکه نباید ضعف ها دائم بزرگنمایی شود و باید به اخباری که می تواند به جامعه امید دهد بها داده شود.

 

کلهر افزود: رسانه های معاند در ناامید کردن مردم و تسری دادن ناامیدی در جامعه با تمام توان کار می کنند و به عنوان پادزهر وظیفه خبرنگاران امروز این است که امیدبخشی در جامعه داشته باشند.

 

وی اعلام کرد: مسئولان به دنبال تحقق اهداف انقلاب هستند تا برای مردم رزق و روزی مناسب تهیه کنند و حال آنکه چقدر موفق بوده یا نبوده اند باید در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشند، البته رسانه ها باید مطالبه گر باشند ولی آنچه در سطح جامعه باید عنوان شود، امیدبخشی است.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اعلام کرد: اعضای هئیت مدیره منتخب سازمان نظام مهندسی استان قزوین با شعار شفافیت و عمل به قانون تلاش کرده این شعار را به منصه ظهور رسانده و به آن عمل کند به طوری که از روزی که هدایت و خدمتگذاری را شروع کرده ایم کارکرد همه دفاتر را به صورت فصلی در برد سازمان نصب کرده و اعضای سازمان از کارکرد همه آگاه هستند و هیچ داده ای را در اتاق خود نگهداری نکرده ایم.

 

وی در ادامه در خصوص طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: در بحث نهضت ملی مسکن احراز سکونت ۱۰۰ هزار متقاضی که وارد سامانه شده و ثبت نام کرده بودند، در دستور کار قرار گرفت و در مقطع زمانی طی ۱۰ روز احراز سکونت ۶۰ هزار نفر را با کار جهادی انجام دادیم.

 

کلهر تصریح کرد: در بحث مسکن ملی بین اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین تفاهم نامه ای برای نظارت امضا شده است تا سازمان نظام مهندسی به عنوان سازمان حقوقی بحث نظارت مسکن ملی را داشته باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: ثبت نام نهضت ملی مسکن ادامه دارد و احراز ثبت نام شدگان هم به روز انجام می شود و از بین ۱۰۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان قزوین و بررسی های صورت گرفته و با توجه به رد درخواست برخی با توجه به فرم ج و دیگر موارد، حدود ۱۷ هزار نفر متقاضی موثر داریم که تسهیلات به این افراد پرداخت می شود و  ۲۳ هزار واحد برای استان در نظر گرفته شده است که قابلیت افزایش این میزان وجود دارد.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در ادامه با اشاره به ضرورت آموزش مقررات ملی ساختمان گفت: ما از شما رسانه ها می خواهیم ما را کمک کنید و آگاهی بخشی به مردم سطح جامعه در حوزه مقررات ملی ساختمان و رعایت آن توسط سازندگان، اعضای سازمان نظام مهندسی و ناظران داشته باشیم چراکه اگر مردم آگاهی کامل در حوزه مقررات ملی ساختمان داشته باشند از مهندس و سازنده این مهم را مطالبه می کنند.

 

وی تأکید کرد: ما ۲۳ مبحث در حوزه مقررات ملی ساختمان داریم و اگر مردم آگاه باشند می توانند مطالبه گر باشند و در حوزه ساختمان کلیه قوانین به صورت کامل وجود دارد و در این حوزه نقصی نداریم و اجرای قوانین اگر درست انجام شود حادثه ای مانند متروپول رخ نمی دهد. 

 

کلهر افزود: ما دفتر مشاوره شهروندی را در سازمان نظام مهندسی داریم و به همه هم استانی ها مشاوره رایگان برای خرید ملک ارائه می دهیم و حاضر هستیم مشاوره فنی و حقوقی در حوزه ساختمان ارائه دهیم.

 

وی اضافه کرد: ما سعی می کنیم اگر تخلفی دیدیم رسانه ای کنیم اگر در سازمان نظام مهندسی تخلفی رخ دهد برای اصحاب رسانه باید این تخلفات با حفط حریم و آبروی افراد مطرح شود.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین خاطر نشان کرد: ما به سرمایه گذار و سازنده اهمیت می دهیم زیرا صنعت ساختمان اقتصاد کشور و استان را به سمت جلو حرکت می دهد و صنعت ساختمان پیشرو است و  با حرکت آن 148 رشته به حرکت در می آید ولی با سازنده ای که جان مردم را به خطر اندازد، برخورد خواهیم کرد.

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ساختمان های ناایمن بیان کرد: در خصوص ساختمان های ناایمن، ساختمان خلیج فارس در قزوین مشکلاتی در حوزه سازه ای دارد به طوری که یک طبقه در قسمت فود کورت افزایش داشته که باید بررسی شود، آسانسورها هم ناایمن است و  از یک راه پله هم استفاده شده و روی این موارد نظام مهندسی و آتش نشانی تاکید دارد.

 

کلهر تصریح کرد: لازم است اصناف مجوز فعالیت به ساختمان هایی که پایان کار ندارند، ندهند و عمل به قانون شاه کلید همه مشکلات است.

 

وی در پایان یادآور شد: ۱۱ هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هستند که از این تعداد ۶ هزار نفر اعضای فعال این سازمان بوده و تعرفه خدمات مهندسی در استان منطبق با کشور است و این تعرفه برای همه مهندسان کشور پایین است و این تعرفه باید از حالت دستوری خارج شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 1207517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha