نیازهای مساجد به لحاظ فرهنگی و عمرانی مورد بررسی قرار می گیرد

مشفقیان گفت: نیازهای مساجد به لحاظ فرهنگی و اجتماعی، زیرساختی و عمرانی مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مصطفی مشفقیان»، امروز (یکشنبه 30 مرداد) در همایش «اصحاب مسجد» که در شبستان «امام خمینی (ره)» حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: بسیاری از مساجد شهر شیراز به مرکز تحولات محل تبدیل شدند و سعی می کنم همه مساجد به این محور بودن، تبدیل شوند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اضافه کرد: بیش از 150 مسجد در این طرح ثبت نام کردند و 136 مسجد انتخاب شدند و این طرح از امروز وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

وی اظهار کرد: نیازهای مساجد به لحاظ فرهنگی و اجتماعی، زیرساختی و عمرانی مورد بررسی قرار می گیرد.

بر اساس این گزارش در ادامه، «مهدی نجابت» هم با اشاره به اینکه تاکنون در مجموع 139 مسجد، حسینیه و مرکز فرهنگی مذهبی در طرح مسجد محوری اقدام کرده اند، گفت: تعداد مسجد 102 مورد، تعداد حسینیه 16 مورد، حسینیه و مسجد 15 مورد و مراکز فرهنگی 6 مورد هستند.

معاون فرهنگی، هنری و ورزشی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز اضافه کرد: بیشترین تعداد مسجد در این طرح در منطقه 2 قرار دارد و کمترین در منطقه 11 است به نحوی که در منطقه یک تعداد ۹ مسجد، منطقه 2 تعداد ۲۶ مسجد، منطقه سه تعداد ۱۷ مسجد، منطقه چهار تعداد ۱۳ مسجد، منطقه پنج تعداد هشت، منطقه 6 تعداد هفت، منطقه هفت تعداد ۱۴ مسجد، منطقه هشت تعداد ۱۱ مسجد، منطقه 9 تعداد ۱۷ مسجد، منطقه 10 تعداد ۱۲ و منطقه تعداد پنج مسجد قرار دارد.

کد خبر 1207549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha