تمهیدات لازم جهت جابجایی زائران اربعین اندیشیده شد

شیروانی با اشاره به اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای پیشگیری از کرونا در پایانه ها، گفت: تمهیدات لازم جهت رفاه و آرامش زائران اربعین و جابجایی آنان اندیشیده شده است.

« مرتضی شیروانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: به منظور استقبال و پذیرایی هرچه بهتر از زائران اربعین حسینی تمهیدات لازم در راستای تامین امنیت و رفاه وآسایش آنها اندیشیده شده است.

 

وی با بیان اینکه  پیاده روی اربعین حرکتی خودجوش و مردمی است، افزود: جهت برگزاری باشکوه این مراسم همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اذعان داشت: تجهیز نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و استراحت گاه های پایانه های مسافربری جهت رفاه رانندگان  و زائران باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای مقابله با بیماری کرونا، ادامه داد: به منطور پیشگیری از بیماری کرونا ضدعفونی پایانه ها بسیار مهم است.
شیروانی بر تجهیز خوابگاه رانندگان در پایانه های مسافربری تاکید کرد و ادامه داد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کنترل حمل و نقل مواد سوختی خطرناک را انجام و در صورت امکان مسیر دیگری برای تردد آنها در نظر گرفته شود.

 

شیروانی ادامه داد: به منظور رفاه زائران حسینی( ع ) مرکز فوریت های پزشکی استان پایگاه‌های ثابت و سیار با مختصات جغرافیایی در مسیرهای ارتباطی به اداره راهداری تحویل دهد.

 

وی ادامه داد: تامین امنیت مسافران توسط پلیس، رفع نقاط کور مخابراتی به ویژه در ۲ آزادراه خرم آباد - اراک و خرم آباد - پل زال ، جلوگیری از ورود مسافربرهای شخصی و اتوبوس های غیربومی به داخل شهر توسط پلیس راه با همکاری سپاه و شهرداری در اسکان اضطراری زائران موردتوجه قرار گیرد.

 

شیروانی اظهار کرد: سفر پیاده روی اربعین هرسال ابعاد جدیدی به خود می گیرد و تعداد شرکت کنندگان به صورت تصاعدی درحال افزایش است و امسال نیز همانند سال های گذشته از شور خاصی برخوردار است،  به نحوی که از کشورهای مختلف جهان هم در این همایش باشکوه حضور خواهند داشت.

کد خبر 1207595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha