اجرای ۲۰۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری در خراسان جنوبی

حاجی گفت: طی محرم و صفر اجرای بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری شامل برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی و نقاشی و محافل قصه گویی و شعرخوانی و ... در کتابخانه های خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفته است.

«محمود حاجی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی به منظور بزرگداشت ماه محرم و صفر و انتقال پیام عاشورا و نهضت حسینی اجرای برنامه های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیش از 200 عنوان برنامه طی محرم و صفر در استان اجرا می شود، گفت: از جمله این برنامه ها می توان به فضاسازی کتابخانه های استان و معرفی و ترویج کتاب های ارزشی و عاشورایی در فضای حقیقی مجازی اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: استفاده از هیئات مذهبی برای معرفی کتاب های متناسب با حماسه و عاشورای حسینی توسط کتابداران نیز از دیگر برنامه های نهاد کتابخانه های خراسان جنوبی به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

 

حاجی در ادامه بیان کرد: از دیگر برنامه های اجرایی طی محرم و صفر می توان به برگزاری ایستگاه های نقاشی در اماکن مذهبی با موضوع محرم و مسابقات کتابخوانی عاشورایی در فضای مجازی و نقاشی و برپایی نمایشگاه های کتاب با موضوع امام حسین(ع) و عاشورا اشاره کرد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جلسات شعرخوانی و محافل ادبی طی محرم و صفر گفت: یکی از این جلسات با عنوان «حماسه خورشید» و با حضور شاعران آئینی به منظور نقد کتاب «محشر اربعین» در بیرجند برگزار شد.

 

وی در پایان عنوان کرد: برگزاری محافل قصه گویی با موضوع عاشورا و امام حسین(ع) و نهضت حسینی از دیگر برنامه های نهاد کتابخانه های استان طی محرم و صفر است که برای کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

 

 

کد خبر 1207600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha