جشنواره هنرهای تجسمی جوانان اهداف بیانیه گام دوم انقلاب را محقق سازد

سهرابی با بیان اینکه جشنواره هنرهای تجسمی جوانان اهداف بیانیه گام دوم انقلاب را محقق سازد،گفت: باید ۴۰ ساله دوم ظرفیت های ایجاد شود که به دست انرژی جوانان رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران پیش از ظهر امروز یکشنبه 30 مرداد با حضور عبدالرضا سهرابی مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالرحیم سیاهکارزاده دبیر اجرایی جشنواره و محمد مهدی رحیمیان دبیر هنری جشنواره در معاونت هنری برگزار شد.

 

در این نشست، «عبدالرضا سهرابی»، مدیر کل دفتر تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره اثرگذاری جوانان در آینده هنرهای تجسمی گفت: شور و شوق جوانی که به طور فطری در جوانان به ودیعه گذاشته شده است اگر در حوزه هنر این گذاشته شود، آینده خوبی برای کشور در حوزه هنرهای تجسمی رقم خواهد خورد. مهمترین مولفه پیشرفت یک کشور حوزه فرهنگ و تمدن است و در معرفی فرهنگ و تمدن حوزه هنر نقش اساسی دارد. هنر رساترین زبان برای بیان نکات قوت و ضعف برای اصلاح است. این اتفاق چگونه می تواند رقم بخورد که از ظرفیت جوانان استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری برای 40 سال آینده کشور ترسیم شده است، تمام رویکرد و توجه آن به جوانان است. این مسئولیت ما را در حوزه اجرا و راهبردهای نوین سنگین می کند. باید 40 ساله دوم ظرفیت های ایجاد شود که به دست انرژی جوانان رقم بخورد. در حوزه هنر این مهم در چه بستری باید انجام شود در جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، چنین جشنواره ای می تواند اهداف بیانیه گام دوم انقلاب را محقق سازد.

 

مدیر کل دفتر تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: هدف اصلی بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران کشف استعدادها و پرورش آنها در چه بستری است؟ بستری که آنها را بپروراند. ما در راستای همین هدف نوآوری هایی را در این جشنواره آغاز کرده ایم. این ظرفیت سازی اتفاق ویژه ای در این جشنواره رقم خواهد زد و آن هم کادرسازی برای هنر اصیل ایرانی است.

 

وی افزود: یکی از مهمترین خصوصیات جشنواره هنرهای تجسمی جوانان سینه به سینه بودن آموزش هنرمندان جوان از اساتید است و این تعاملات یکی از ویژگی های جشنواره بیست و نهم است.

 

عبدالرضا سهرابی اظهار کرد: بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان برای اولین بار در تهران برگزار می شود.

کد خبر 1207643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha