۱۴۳ پروژه بخش کشاورزی هفته دولت در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

جعفری گفت: ۱۴۳ پروژه کشاورزی با اعتبار بالغ بر ۱۰۷ میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت در خراسان جنوبی افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی جعفری» امروز(۳۰ مرداد) در نشست خبری با اشاره به عملکرد یکساله اخیر سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: از شهریور ماه سال گذشته تاکنون ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه قبل از‌ آن ۲.۵ برابر افزایش داشته است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مدت یاد شده اعتبارات حوزه عمرانی این سازمان ۲۴۲ میلیارد و ۸۱۸ میلیون تومان بوده است، افزود: در یکساله اخیر ۵۲۸ پروژه در حوزه آب و خاک، امور عشایر، دامپزشکی، تعاون روستایی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، باغبانی، آبخیزداری، تولیدات دامی، مکانیزاسیون، حفظ نباتات، زراعت، ترویج و شیلات و آبزیان اجرا شده است.

 

وی با اجرای این پروژه ها بخش کشاورزی استان برای ۸۲۶ نفر اشتغال پایدار ایجاد و برای ۱۸ هزار ۴۴۴ نفر تثبیت اشتغال انجام شده است، ادامه داد: همچنین برای اجرای این پروژه ها بالغ بر ۵۰۲ میلیارد تومان هزینه شده است و ۶۶ هزار و ۶۵۴ خانوار از مزایای این پروژه ها برخوردار شدند.

 

جعفری با اشاره به اینکه ۱۴۳ پروژه کشاورزی به مناسبت هفته دولت در استان افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد، افزود: از این تعداد ۹۲ طرح مربوط به حوزه آب و خاک، ۹ پروژه امور عشایر، یک پروژه اداره دامپزشکی، سه پروژه اداره تعاون روستایی، چهار پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی، ۱۵ مورد باغبانی، ۱۸ مورد منابع طبیعی و آبخیزداری و یک پروژه مربوط به شرکت شهرک های کشاورزی است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: برای پروژه های قابل افتتاح بخش کشاورزی در هفته دولت بالغ بر ۱۰۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

وی در ادامه گفت: اجرای این طرح ها ۱۰۱ نفر اشتغال مستقیم را به همراه داشته و باعث تثبیت اشتغال ۶ هزار و ۷۸۵ نفر و بهره مندی ۱۲ هزار و ۶۴۴ خانوار شده است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1207649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha