مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در ایلام برگزار شد

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در ایلام برگزار می شود، گفت: ۵۶۰ نفر از سراسر استان ایلام در این دوره از مسابقات در مرحله شهرستانی ثبت نام کرده که ۸۶ نفر به مرحله استانی راه یافته اند.

به گزارش خبرگزاري شبستان از ايلام، مديركل اوقاف و امور خيريه استان ايلام در حاشيه برگزاري مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قر‌آنی در شبستان امامزاده علي صالح(ع)، اظهار كرد: چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران امسال هم در رشته‌های مختلف و با حضور خواهران و برادران بالای ۱۸ سال برگزار  می شود.

 

حجت الاسلام« مرتضی عزیزی» با بیان اینکه بیان اینکه این مسابقات در سه بخش آوایی انفرادی، گروهی و معارفی برگزار می‌شود، گفت: رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، ترتیل، اذان و دعاخوانی در بخش آوایی انفرادی قرار دارد و در بخش گروهی نیز شرکت‌کنندگان در رشته‌های مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 

وی با اشاره به اینکه تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه هم رشته‌های بخش معارفی این مسابقات هستند، ابراز کرد:  از  ابتدای اعلام فراخوان این دوره از مسابقات ۵۴۰ نفر از  نقاط مختلف استان در مسابقات ثبت نام کرده که بعد از برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی ۸۶ نفر در رشته های مختلف به مرحله استانی راهپیدا کردند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با بیان اینکه این مسابقان در ۱۲ رشته قرآنی برگزار شده است، یادآور شد:  مسابقات مرحله استانی از فردا یکشنبه مورخ ۳۰ مردادماه  در آستان مقدس امام زاده علی صالح(ع) شهر صالح آباد آغاز و به مدت دو روز تا ۳۱ شهریورماه ادامه دارد.

 

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به اینکه نفرات برتر هر رشته به مسابقات مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه متولی برگزاری مسابقات قرآن کریم است و خوشبختانه برگزاری این مسابقات نقش مهمی در راستای معرفی چهره های قرآنی ایلام به کشور داشته است.

 

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی نقش مهمی در راستای توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی ایفا می کنند، خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه و امامزاده های سطح استان در طول سال با اجرا و برگزاری برنامه های قرآنی در راستای بسط و گسترش فعالیت های قرآنی به ویژه در بین نسل جوان تلاش می کنند.

 

گفتنی است، مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در ایلام به میزبانی شهر صالح آباد و در صحن مطهر امامزاده علی صالح(ع) با همکاری هیئت امنا و مرکز افق این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود.

کد خبر 1207680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha