خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی ۴ برابر افزایش یافت

هاشمی از افزایش چهار برابری خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از آغاز برداشت گندم از مزارع خراسان جنوبی تاکنون ۱۱ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مصطفی هاشمی» امروز (۳۰ مرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی ۹ پروژه حوزه تعاون روستایی همزان با هفته دولت، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه ۶۸۶ میلیارد ریال هزینه شده است و برای ۵۱ نفر اشتغال مستقیم و ۵۸۶ اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

 

معاون امور بازرگانی اداره کل تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: امسال با توجه به فصل برداشت عناب، خرید توافقی این محصول را در شرکت تعاونی تولید مختاران آغاز کردیم.

 

وی تصریح کرد: برداشت عناب از اواسط مردادماه آغاز و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد.

 

هاشمی با اشاره اینکه در خراسان جنوبی ۱۵ مرکز بحث خرید گندم را انجام می‌دهد، بیان کرد: تا کنون ۱۱ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است که خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی چهار برابر افزایش یافت.

 

معاون امور بازرگانی اداره کل تعاون روستایی خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه توزیع کالاهای اساسی از طریق سامانه پست سام در حال انجام است، گفت: همچنین بحث توزیع و فروش اینترنتی کالاهای استراتژیک استان مانند زرشک، عناب و زعفران نیز در سامانه پست سام در دستور کار است.

 

گفتنی است بنا بر گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی امسال طوفان و وزش بادهای گرم ۲۰۰ میلیارد ریال به باغات عناب سطح استان خسارت وارد کرده است.

 

 

کد خبر 1207682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha