۵۹۱ طرح ویژه هفته دولت در کردستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

زارعی کوشا گفت: به مناسبت هفته دولت ۵۹۱ طرح در استان کردستان با سه هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی در استان داریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان عصر یکشنبه ۳۰ مرداد ماه در نشست خبری استاندار با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: هفته دولت نشان از شاخص بودن شهیدان رجایی و باهنر است که اگر در نظام اسلامی کارگزاری مسئولیتی می‌گیرد و فردی برای پُستی منصوب می‌شود باید این شهیدان را معیار فعالیت خود قرار دهند.

 

 

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به کردستان اظهار کرد: در این سفر سعی شد به شیوه‌های مختلف بر مبنای تحلیل سایر استان‌ها و تجارب و سوابق استان‌های دیگر از ظرفیت‌های سفر بهره ببریم و بتوانیم نتایج موثری را شاهد باشیم.

استاندار کردستان یادآور شد: سهم کردستان نسبت به بسیاری از استان‌های کشور بیشتر و قابل توجه‌تر است.

 

 

زارعی‌کوشا عنوان کرد: در سفر ریاست جمهوری ۱۸۹ مصوبه و توافق با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف داشتیم که با اعتبار بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان انجام خواهد شد.

 

 

وی تصریح کرد: این مصوبات در بخش‌های مختلف از جمله زیربنایی، فرهنگی، ورزشی، راههای استان، راههای اصلی و فرعی و راه‌آهن، تکمیل سدهای استان، عمران شهری و روستایی،کشاورزی، بهداشت و درمان و حذف نقاط حادثه‌خیز است.

 

 

استاندار کردستان پروژه‌های شاخص کشاورزی را تکمیل شبکه آبیاری رودخانه‌های مرزی، پایاب سدها، سیستم نوین آبیاری، زیرساخت مربوط به مجتمع‌های گلخانه‌ای خواند و گفت: تکمیل اورژانس صلاح الدین بانه، بلوک زایمان کامیاران، سازمان انتقال خون، بیمارستان شهیدقاضی و تکمیل پروژه‌های مختلف در حوزه بهداشت و درمان انجام می‌شود.

 

 

زارعی کوشا اذعان کرد: تکمیل مدارس نیمه کاره، تالار ارشاد اسلامی، سالن‌های ورزشی، فرودگاه سقز، توسعه مراکز آموزش عالی و دانشگاهی، پایانه مرزی و ساخت مسکن اقشار نیازمند جامعه از جمله دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری است.

 

 

وی عنوان کرد: برای ۲۷۸ طرح تولیدی خدماتی و سرمایه‌گذاری مصوب شده، پتروشیمی بعثت و ازدواج جوانان تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

 

 

استاندار کردستان اعلام کرد: حوزه حمل و نقل و ساماندهی پروازهای استان نیز اقدامات ارزشمندی است که بر اساس مصوبات سفر در استان در حال انجام است.

 

 

زارعی کوشا به پروژه‌های هفته دولت پرداخت و اضافه کرد: ۵۹۱ طرح آماده افتتاح کلنگ‌زنی در استان داریم که با سه هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان انجام می‌شود.

 

 

وی بیان کرد: از میزان پروژه‌های یاد شده ۴۸۰ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی که توسط دولت و یا با کمک بخش خصوصی اجرا شده با دو هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

 

 

استاندار کردستان اضافه کرد: یکصد و یازده پروژه از مجموع پروژه‌های هفته دولت نیز با ۱۵۵ میلیارد تومان در استان کلنگ زنی خواهد شد.

 

 

زارعی کوشا ابراز امیدواری کرد: با تکمیل سدهای نیمه تمام استان زمینه تامین آب شرب و باکیفیت برای مردم استان فراهم می‌شود و اراضی پایاب سدهای استان نیز پررونق خواهد شد.

 

 

وی با اشاره به اینکه احداث بزرگراه مریوان باشماق است، افزود: ورود دستگاههای سوخت از مرز به داخل شهر مریوان نگران کننده بود که با احداث این پروژه شاهد رفع این معضل خواهیم بود.

 

 

استاندار کردستان اضافه کرد: بیش از ۳۶ درصد جمعیت استان در سکونتگاههای غیررسمی و ناایمن ساکن هستند که حاشیه شهر سنندج و مریوان از جمله این سکونتگاههاست و دستگاههای متولی باید ورود کنند و با جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز مانع گسترش حاشیه شهر شوند.

 

 

زارعی کوشا اضافه کرد: اولویت استان تکمیل پروژه‌های ضروری است که بر زندگی مردم تاثیر مستقیم داشته باشد.

 

 

وی با اشاره به پروژه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج به عنوان خواست مردم کردستان بیان کرد: این پروژه بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا مهرماه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 1207711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha