تسریع در اجرای پروژه های USO از اولویت های وزارت ارتباطات است

اعزی با بیان اینکه تسریع در اجرای پروژه‌های طرح (USO) در مازندران، یکی از اولویت‌های مهم کاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است، گفت:از ابتدای دولت سیزدهم ۵۵روستا با نصب سایت جدید و ۶۸روستا با ارتقای سایت از اینترنت پرسرعت برخوردارشدند.

«اسماعیل اعزی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، ضمن تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه از ابتدای دولت مردمی آیت الله سید ابراهیم رئیسی برنامه های خوبی ارائه شد، اظهار کرد: رویکرد مهم این برنامه ها محرومیت زدایی و ایجاد زیرساخت ها بوده است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران با بیان اینکه در حوزه محرومیت زدایی تسریع در اجرای پروژه های USO از اولویت های وزارت ارتباطات است، افزود: در مناطق کم برخوردار هرجا اپراتورهای بخش خصوصی نمی تواند هزینه کند دولت در این مناطق که برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی ندارد با هزینه خود برای اینترنت پرسرعت و تلفن همراه طرح هایی اجرا می کند.

 

وی با بیان اینکه تحقق شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم به صورت جدی دنبال می شود، ادامه داد: تمام عزم دولت این که تاپایان دولت این مهم محقق شود.

 

اعزی با بیان اینکه در بحث شبکه ثابت در مازندران رتبه ۱۴.۰۴را داریم اما در تلفن مراه رتبه ۱۴۶را در اختیار داریم و برای دستیابی به شبکه ملی ارتباطات باید شبکه ثابت را ارتقا دهیم، افزود: وزیر ارتباطات اعلام کرد ۲۰میلیون پرت باید در کشور راه اندازی شود که سهم مازندران بالغ بر۶۵۰هزار پرت می شود تا ۸۰درصد از خانوار استان از بستر اینترنت پرسرعت شبکه ثابت بهره مند شوند.

 

وی با بیان اینکه شهرداران برای تحقق این مهم باید به درآمد پایدار در بحث راه اندازی پرت در استان توجه داشته باشند و با نگاه بخشی نگری ورود نکنند، گفت: تمام دستگاه های اجرایی استان که ابنیه هایی دارند باید در راستای بند ه تبصره ۷قانون بودجه در اختیار اپراتورهای مخابراتی قرار دهند تا بنتوانند در راستای تحقق شبکه ملی اطلاعات و و توسعه شبکه فیبر نوری اقدام شود.

 

اعزی با بیان اینکه اگر بخواهیم بوم گردی، گردشگری، اقتصاد دیجیتال استان و شهر هوشمند دست پیدا کنیم باید بزرگراه اطلاعاتی محقق شود، افزود: در سه حوزه در USO برای روستاها فعالیت داریم.بستر انتقال روستا را مهیا می کنیم، سایت جدید نصب می شود یا سایت قبلی را ارتقا می دهیم.

 

وی با بیان اینکه در سال۱۴۰۰تعداد ۱۲سایت جدیدبرای پوشش ۲۸روستا با اعتباری بالغ بر۲۴میلیارد تومان ایجادشد، ادامه داد:از ابتدای سال تا پایان خرداد ۲سایت جدید برای پوشش ۳روستا به ارزش ۶میلیارد تومان ایجاد شد.همچنین از ابتدای تیر ماه اا هفته دولت ۱۰سایت جدید برای پوشش ۱۶روستا به ارزش ۲۸میلیارد تومان راه اندازی شد.

 

اعزی با بیان اینکه ارتقای تکنولوژی با ایجاد ۸ساعت برای پوشش ۳۰روستا به ارزش ۹هزار و ۶۰۰میلیارد تومان ایجاد شد، افزود: از ابتدای سال تا پایان خردادماه ۱۰ساعت برای پوشش ۲۵روستا با اعتباری بالغ بر۱۰میلیارد تومان ایجاد و ابتدای تیر ماه تا هفته دولت ۷سایت برای پوشش ۱۳روستا به ارزش ۱۰میلیارد تومان ایجاد شده است.

 

وی با بیان  اینکه در بحث فیبر نوری برای روستاهای استان اقداماتی انجام شد، گفت: ۶.۷میلیارد تومان اعتبار به طول ۴۷کیلومتر فیبر نوری شهرستان ساری بهره برداری داشتیم، افزود: فیبر نوری شهرستان سوادکوه با اعتباری بالغ بر۶.۳میلیارد تومان به طول ۴۲کیلومتر افتتاح شد.همچنین فیبر نوری بابل به ارزش ۱۲میلیارد تومان به طول ۷۷.۵کیلومتر ایجاد شد.

 

اعزی اضافه کرد: فیبر نوری نکا با اعتباری بالغ بر ۱۳.۵میلیارد تومان به طول ۹۰کیلومتر در دست اجراست. فیبر نوری جاده هزار آمل نیز به ارزش ۱۷میلیارد تومان به طول ۱۱۰کیلومتر درحال انجام است.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت در حوزه محرومیت زدایی با نصب سایت جدید برای ۵۵روستا و ارتقای سایت ها برای ۶۸روستای استان از پوشش اینترنت پرسرعت برخوردار شدند، گفت: برای نصب دکل در استان با چالش زمین مواجه ایم و مالکین شخصی، اداری و واوقافی در صدور مجوز ها زمان صدور مجوز را طولانی می کنند.

 

 

 

کد خبر 1207719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha