قرائت زیارت عاشورا  تا اربعین حسینی در بیشتر مؤسسات و خانه‌های قرآن کرمانشاه

سلیمی،گفت: مراسم قرائت زیارت عاشورا در بیشتر مؤسسات و خانه‌های قرآن از روز عاشورا آغاز و تا اربعین حسینی در این مراکز قرآنی به شیوه مستمر برگزار می‌شود.

پیمان سلیمی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، با اشاره به اهمیت قرائت زیارت عاشورا ، گفت:زیارت عاشورا، یکی از دعاهایی است که امامان معصوم (ع) و بزرگان دین بر مداومت خواندن آن تاکید کرده‌اند و بیان شده که تأثیرات سازنده و بی‌نظیری بر افراد دارد.

 

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه ،افزود:در کتاب مفاتیح الجنان و قبل از متن زیارت عاشورا، حدیثی از امام باقر در ثواب این زیارت آمده است که می‌فرمایند: به تحقیق این دعا دعایی است که ملائکه آن را می‌‏خوانند و خداوند در قبال آن برای تو صد هزار هزار درجه می‏‌نویسد و مثل کسی خواهی بود که با امام حسین (ع) شهید شده باشد. نوشته شود برای تو ثواب زیارت هر پیغمبری و رسولی و ثواب زیارت هر که زیارت کرده حسین‏‌ (ع) را از روزی که شهید شده است.

 

 

وی خاطر نشان کرد:در دهه دوم و سوم محرم یکی از برنامه‌های این اتحادیه اجرایی توسط مؤسسات قرآنی استان برگزاری برنامه‌های عزاداری و مراسم قرادت زیارت عاشورا است.

 

سلیمی تصریح کرد: برنامه‌های در نظر گرفته شده در قالب سخنرانی با موضوع جهاد تبیین، قرائت قرآن و قرائت زیارت عاشورا در مؤسسات و خانه‌های قرآن در استان است که در دهه دوم و سوم ماه محرم و صفر تا اربعین حسینی اجرا می‌شود.

 

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه ،اظهار کرد:اربعین حسینی اهمیت و ارج خود را از این منظر می‌گیرد که فرصتی است برای زنده نگه داشتن حقیقت عاشورا و تکثیر گفتمان سیدالشهدا (علیه السلام).

 

کد خبر 1207735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha