باید مساجد را به جایگاه اصلی خود برگردانیم

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی گفت: ما به دنبال این هستیم همانند صدر اسلام و انقلاب اسلامی ایران، مساجد را به جایگاه اصلی خودشان برگردانیم و به جایی برسیم که همه امور اسلام در بحث نیازهای جامعه اسلامی در مسجد برآورده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت الاسلام والمسلمین محمد خانی» عصر امروز (30 مرداد) در همایش "همسنگران مسجدی" که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، هیئات امناء، خادمین و دست‌اندرکاران مساجد در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز جهانی مساجد، گفت: مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان جهان توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد و این روز به نام روز جهانی مساجد نامگذاری شده است.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی با اشاره به جایگاه و فضیلت مسجد در دین مبین اسلام، افزود: همه ما باید به معنای واقعی، مساجد را گرامی بداریم، چرا که ما مأمور به بزرگداشت مساجد هستیم.

 

وی با بیان اینکه 28 آیه فقط مخصوص مساجد در قرآن کریم آمده است، اظهارکرد: در میان مراکز و مکان های مقدس، هیچ مرکز و مکانی به اندازه مساجد دارای قداست نیست که وجود 400 روایت و حدیث درباره مسجد، نشان از اهمیت و جایگاه این مکان دینی و اسلامی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خانی اظهارکرد: ما به دنبال این هستیم تا نقش و کارکرد مساجد را همانند صدر اسلام و انقلاب اسلامی ایران که به خوبی نمود داشت، مساجد را به جایگاه اصلی خودشان برگردانیم و به جایی برسیم که همه امور اسلام در بحث نیازهای جامعه اسلامی در مسجد برآورده شود.

 

وی در ادامه به برنامه های هفته جهانی مساجد در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: نخستین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های مساجد شاخص استان به مدت سه روز در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرستان بجنورد دایر شده است.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی افزود: در این نمایشگاه توانمندی ها و فعالیت های 32 مسجد شاخص استان در قالب 32 غرفه دایر شده است.

 

وی رونمایی از کتاب "مسجد انقلاب از آغاز تا طراز اسلامی" نیز با حضور مسئولان، بازدید از مسجد مسلم بن عقیل شیروان که به عنوان مسجد شاخص و فعال در حوزه های فرهنگی، اشتغال زایی، مواسات، سلامت و درمان شناخته شده است، کلنگ زنی مسجد محله فرهنگیان و برگزاری همایش همسنگران مسجدی را بخش دیگری از برنامه های این نهاد در هفته جهانی مساجد در خراسان شمالی اعلام کرد.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از ۲۰ مسجد فعال و شاخص خراسان شمالی تقدیر و تجلیل شد.

 

 

کد خبر 1207750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha