بهره برداری از ۴۴ پروژه همزمان با هفته دولت در شهرستان بافق

صمیمی با اشاره به برنامه های هفته دولت گفت: ۴۴ پروژه همزمان با هفته دولت در شهرستان بافق به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، صمیمی فرماندار شهرستان بافق در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: شهرستان بافق در حال حاضر بیش از 8 هزار و 600 کیلومتر به عنوان دومین شهرستان با وسعت کشور با 60 هزار نفر جمعیت است.

 

وی افزود: بافق جز ده شهرستان برتر معدنی کشور با 26 معدن و 500 میلیون تن ذخیره قطعی معادن است.

 

فرماندار بافق ادامه داد: در مجموعه غیرآهنی ما به عنوان 5 راه ریلی هستیم که ده درصد عملکرد ریلی کشور را در شهرستان بافق داریم که جایگاه ممتازی در سیستم ریلی کشور دارد.

 

صمیمی بیان کرد: پهنه ریلی یکی از اقداماتی است که در حال پیگیری است و امیدواریم شهرک صنعتی تخصصی ویژه ریل برای اولین بار در کشور در این شهرستان شروع خواهد شد.

 

وی گفت: شهرستان دارای مزیت های گردشگری است که جز شهرهای نمونه گردشگری استان هستیم که در زمینه مذهبی، کویری، روستای هدف گردشگری کشوری دارای ویژگی های خاصی هستیم.

 

فرماندار بافق گفت: انتخاب بافق به عنوان شهر حصیربافی، دو هزار هکتار نخیلات، 7 هزار و 500 تن تولید خرما، پرورش تیلا پیا با 19 مزرعه پرورش، تولید یک هزار و 150 تن ماهی ، پرورش شتر

 

صمیمی خاطرنشان کرد: ایجاد زیر ساخت برق  با سرمایه گذاری شرکت شهرک های صنعتی و شرکت برق منطقه ای، ست نخلستان بافق، احداث نیورگاه های خورشیدی، صنایع دانش بنیان نیز به عنوان پروژه های دیگر ما است.

 

وی افزود: ما در حوزه آب با توجه به این که بخش عمده آب انتقالی است برنامه ریزی برای افزایش ذخیره سازی آب دشتیم که شش روز تاب آوری داریم.

 

فرماندار بافق ادامه داد: تسفیه خانه شهر بافق با سرمایه گذاری 430 میلیارد تومان نیز از دیگر پروژه های ما است.

 

صمیمی بیان کرد: 44 پروژه با سرمایه گذاری 88 میلیارد تومان در هفته دولت بهره برداری می شود که ساختمان راهداری مرکزی بافق، سالن چند منظوره هلال احمر بافق، مجتمع فرهنگی هنری شهرستان از جمله پروژه های ویژه این شهرستان است.

 

وی گفت: پروژه بیمارستان بافق از جمله پروژه های هفته دولت است که امیدواریم کمتر از یک سال به بهره برداری برسد.

 

 

کد خبر 1207752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha