احیا فرهنگ مسجدی نیاز امروز جامعه است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در همایش همسنگران مسجدی در بجنورد، احیا فرهنگ مسجدی را نیاز امروز جامعه دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری» عصر امروز (30 مرداد) در همایش "همسنگران مسجدی" که با حضور مسئولان، هیئات امناء، خادمین مساجد در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز جهانی مساجد، گفت: احیاء مساجد و فرهنگ ارزشمند آن کار بسیار مهم در دنیای امروز است.

 

امام جمعه بجنورد افزود: امروز همه دنیا دست به یکی کرده که مردم به ویژه زنان و فرزندان ما را فاسد کند و برای رسیدن به هدف خود هزینه بسیاری می دهد به نحوی که طبق آمارها هر نیم ساعت یک فیلم مستهجن توسط بنگاه های فاسد نظام استکباری تولید می شود تا جامعه ما را گمراه کند.

 

وی بیان کرد: در دنیای امروز تبلیغات گسترده ای علیه دین می شود و از هم پاشاندن نظام خانواده یکی از اصول اساسی دشمنان برای نابودی ما است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به فرموده نبی مکرم اسلام(ص) که می فرمایند: " اگر بلاها بر شما هجوم آوردند به مساجد روی آورید"، افزود: منظور از این سخن تنها بلاهایی همچون سیل و زلزله نیست، بلکه شامل همین آسیب های اجتماعی و فرهنگی و فتنه های زمانه نیز می شود که برای سالم ماندن از این فضای مسموم باید به مساجد پناه ببریم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه ضمن تشکر از زحمات فعالان و دست اندرکاران مساجد، به بیان چند توصیه در باب اداره کردن مساجد پرداخت.

 

وی اظهارکرد: باید خادمان مساجد توجه داشته باشند افرادی که وارد مسجد می شوند با روی خوش و اخلاق نیکو با آن ها رفتار کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری گفت: فضای مساجد باید همیشه تمیز باشد، نباید برنامه های آن طولانی شود و سعی شود در ایام مناسبت های مختلف ملی و مذهبی، فضاسازی مساجد با آن مناسبت ها به طور کامل تطابق داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: هیچ امام جماعتی خودش را به تنهایی پیش نماز مسجد نداند، بلکه مدیر مسجد است.

 

امام جمعه بجنورد بیان کرد: باید از جوانان در هیئات امنای مساجد استفاده شود به طوری که اگر هیئات امنا 10 نفراند، چهارنفر آن ها جوانان باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری افزود: باید کارکرد مساجد به نحوی باشد که مساجد را در روز جمعه به نماز جمعه متصل کند، چرا که نماز جمعه تریبون نظام و ولایت است.

 

گفتنی است، در این مراسم از فعالیت های 20 مسجد شاخص و فعال خراسان شمالی تقدیر و تجلیل شد.

  

 

کد خبر 1207761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha