شناسایی ۱۴۹ فقره ملک مازاد بر نیاز دستگاه‌ها در استان کردستان

مشیرپناهی از شناسایی ۱۴۹ فقره ملک مازاد بر نیاز دستگاه‌ها در استان کردستان با ارزش دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمد مشیرپناهی مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کردستان عصر یکشنبه ۳۰ مرداد ماه در جلسه بررسی اموال مازاد دستگاهها اظهار کرد: ۱۴۹ فقره ملک مازاد بر نیاز دستگاهها در استان کردستان شناسایی شده است که ارزش ریالی این اموال دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

 

 

وی بیان کرد: از این میزان ملک شناسایی شده، ۳۱ ملک فروش رفته و ۱۱۸ ملک نیز برای فروش در دستور کار قرار دارد.

 

 

مشیرپناهی عنوان کرد: برای فروش املاک مازاد بر نیاز ادارات ۵۹ میلیارد و ۵۴۲ میلیون تومان به خزانه دولت برگشت داده شده است.

 

 

وی اضافه کرد: اشتغال و تولید دو مولفه مورد توجه دولت است و با فروش املاک مازاد بر نیاز دستگاهها می‌توان در این راستا قدم برداشت.

 

 

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کردستان یادآور شد: اموال دستگاههای اجرایی در سامانه سادا ثبت می‌شود که تاکنون ۹۷ درصد اموال دستگاهها ثبت شده و ثبت سه درصد مابقی در دستور کار است که امسال ثبت شود‌.

 

 

مجتبی مقیاسی مدیرکل دیوان محاسبات کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: از محل فروش اموال مازاد بر نیاز ادارات حصول درآمد ۲۰۰ میلیاردی پیش بینی شده که از فروش اموال منقول و سامان یافتن اموال غیرمنقول دستگاههای استان باید تامین شود.

 

 

وی اضافه کرد: باید به سمت فروش اموالی برویم که فروش آنها سهل‌الوصول‌تر و سهل‌الفروش‌تر است.

 

 

مقیاسی تصریح کرد: نیاز است برای تعیین قیمت واقعی اموال تیمی از کارشناسان رسمی توسط مجموعه قضایی استان تشکیل شود تا قیمت واقعی اجناس تعیین شود.

 

 

وی با بیان اینکه از 149 ملک مازاد شناسایی شده در استان، 30مورد بیشتر فروش نرفته است، اضافه کرد: 200میلیارد تومان ارزش افزوده از محل فروش این اموال پیش‌بینی شده و پیشنهاد می‌شود اموال غیرمنقول نیز ساماندهی شود.

کد خبر 1207770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha