تربیت انسان صالح اصلی ترین محور و کارکرد مساجد است

حجت الاسلام ستوده گفت: مساجد محور حاکمیت امر الهی است و مسجد الاقصی به عنوان اولین قبله مسلمانان شناخته می شود و سپس کعبه به عنوان قبله معرفی شد و مساجد نیز به عنوان خانه خدا مرکز تربیت انسان صالح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام «مهدی ستوده» امروز (30 مردادماه) در آئین بزرگداشت روز جهانی مساجد در مصلی اردبیل گفت: مساجد محور حاکمیت امر الهی است و مسجد الاقصی به عنوان اولین قبله مسلمانان شناخته می شود و سپس کعبه به عنوان قبله معرفی شد و مساجد نیز به عنوان خانه خدا مرکز تربیت انسان صالح است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: پیامبر مکرم اسلام (ص) پس از ورود به مدینه اولین اقدام آن ایجاد پایه های حکومت اسلامی و الهی بود و برای همین مساجد را بنا کرد تا با کارکردهای مختلف بتواند در امر حکومت اسلامی نقش آفرین باشد.

 

حجت الاسلام ستوده اظهار داشت: کارکردهای عبادی مسجد امروز نقش بیشتری دارد اما باید به این نکته توجه کنیم که اصلی ترین نقش مساجد کارکرد برپایی حکومت اسلامی و الهی است و باید این مسئله را در بین سایر کارکردهای مساجد پررنگ تر کنیم.

 

این مقام مسئول عنوان کرد: امروز بیش از 2هزار و 300 مسجد در استان اردبیل فعال هستند و با نقش آفرینی هیئت امنا، روحانیون، بسیجیان و فعالان کانون های مساجد توانسته در اجرای محله اسلامی تاثیر گذار باشند.

 

کد خبر 1207772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha