«میراث گناهکاران» در زنجان نقد و بررسی شد

نشست نقد و بررسی کتاب «میراث گناهکاران» با حضور محمدرضا بازدار، نویسنده کتاب به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نشست نقد و بررسی کتاب «میراث گناهکاران» با حضور محمدرضا بازدار، نویسنده کتاب؛ محمدعلی خامه‌پرست، نویسنده و منتقد؛ بهروز حیدری، کارشناس فرهنگی اداره کل و جمعی از اهالی قلم استان در کتابخانه عمومی سهروردی شهرستان زنجان برگزار شد.

 

محمدعلی خامه پرست، منتقد و نویسنده در جلسه نقد و بررسی این کتاب گفت: یکی از نکات جالب در این اثر، تخیلی بودن آن است. رمان شامل زندگی شخصیت های خیالی است، برای من جالب است که امروز یک رمان را نقد می‌کنیم که راجع به شخصیت های تخیلی است، ولی ما به صورت واقعی آن را نقد می‌کنیم.

 

وی با اشاره به انواع رمان در کشور افزود: شاید میزان فروش رمان در کشور ما به اندازه سایر کشورها نیست، چون آمار فروش برخی از کتاب‌ها در این کشورها به حدی زیاد است که شاید تصور کنیم کل روز را کتاب می‌خوانند. البته اینکه کسی بخواهد رمان بنویسد و با طراحی خاص این کار را انجام دهد؛ بسیار وقت گیر است و چاپ این رمان هم پروسه سخت تری دارد.

 

خامه پرست گفت: رمان‌ها تنوع گسترده ای دارند و یکی از راه های بررسی رمان این است که بدانیم در چه چارچوبی قرار دارد؛ در بیشتر رمان ها شخصیت اصلی یک نفر است که کم سن و سال است و رفته رفته با تجربه می‌شود و  در انتهای داستان تجربیاتی کسب می‌کند که تبدیل به یک شخصیت دیگر می شود.

 

محمدرضا بازدار، نویسنده کتاب «میراث گناهکاران» نیز درباره اثر خود گفت: سال ۹۴ بود، یک روز دفترچه‌های یادداشتم را از اول تا آخر زیر و رو کردم، یک سری ایده‌هایی را در آوردم و به مانند یک پازل ایده‌ها را کنار هم چسباندم و نهایتا یک نمونه اولیه از تمام نوشته‌هایم به وجود آمد. در طول سال ها به مرور نوشته‌هایم پخته تر شد؛ هر چند توسط یک شخص ناشی و آماتور مطالبی را به امید اینکه یک حامی پیدا شود، می نوشتم، ولی تا سال ۹۸ کسی حامی نوشته‌هایم نشد.

 

وی درباره رمان میراث گناهکاران هم گفت: رمان میراث گناهکاران بازنویسی جلد اول است. جلد اول چاپ شد، اما افاقه نکرد، خیلی محدود چاپ شد و هیچ وقت آن طور که باید به دست مردم برسد، نرسید.

 

بازدار درباره شخصیت اصلی داستان گفت: شخصیت اصلی داستان به ۲۰ سالگی خودم خیلی شبیه است، اسمش حسین است و خیلی پسر باهوش دلسوز و پاکی است؛ نه اینکه خیلی مذهبی باشد یا نه اینکه الان مخالف شخصیت حسین باشم، شاید شخصیت خودم تغییر کرده است، در عین حال حسین می‌تواند دوست صمیمی من باشد.

 

کتاب «میراث گناهکاران» (جلد اول) نوشته محمدرضا بازدار است و انتشارات کتابستان معرفت آن را منتشر کرده است. این کتاب فضایی «پساآخرالزمانی» دارد. قسم، اولین جلد از مجموعه میراث گناهکاران است که در فضایی پسا آخرالزمانی روایت‌گر نبرد انسان با بزرگ ترین دشمنش است. این کتاب در تابستان سال ۱۵۰۰ هجری شمسی روایت می‌شود.

کد خبر 1207862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha