عملکرد خوب هیئتی‌ها در محرم با حضور موثر در اربعین حسینی تکمیل می‌شود/ جهاد تبیین جزو محتواهای مجالس حسینی بود

طاهری گفت: عملکرد خوب هیئت‌های مذهبی در ماه محرم به ویژه در حوزه معرفی جهاد تبیین، با حضور موثر در پیاده‌روی اربعین حسینی تکمیل می‌شود.

«مرتضی طاهری» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه هیئت های مذهبی در دوره شیوع ویروس کرونا ضمن برگزاری مجالس روضه و مذهبی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، در زمینه نهضت مواسات و همدلی عملکرد خوبی داشتند، اظهار کرد: امسال نیز این هیئت ها عملکرد خوبی در ماه محرم، هم در جذب مخاطب و هم در بیان مطالب و تبیین معارف و دستاوردهای قیام حضرت سیدالشهدا (ع) داشتند. البته باید انجام فعالیت ها در زمینه دستگیری از نیازمندان توسط هیئتی ها تداوم یابد.

 

ذاکر اهل بیت (ع) افزود: عملکرد هیئت ها در ماه محرم با انجام وظیفه نسبت به پیاده روی بزرگ اربعین حسینی تکمیل می شود بنابراین مسئولان و مدیران هیئت ها باید تمام هم و غم خود را مصروف بسیار خوب اربعین کنند.

 

وی اضافه کرد: موضوعات اصلی انقلاب یعنی جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب باید در ادامه برنامه های هیئت ها در دهه سوم محرم و ماه صفر و همچنین پیاده روی اربعین و جاماندگان اربعین، بخشی از محتوای سخنرانی ها و کارهای تبلیغاتی هیئت ها باشد.

 

طاهری گفت: پیوند این موضوعات با پیاده روی اربعین که این برنامه اکنون موجب عزت و افتخار و اقتدار شیعیان شده است، موجب بهره مندی بیشتر زائران می شود و این مهم ترین دستاورد از برگزاری پیاده روی خواهد بود.

 

وی افزود: پیاده روی اربعین باید جزو اولویت های همه محبین اهل بیت (ع) باشد و باید با توجه به گرمای هوا در کشور عراق که البته تا چند سال آینده نیز در زمان برگزاری پیاده روی اربعین، جزو دغدغه های برگزارکنندگان این مراسم است، فکری برای کاهش اثرگذاری این وضعیت هوایی بر زائران کنند. تهیه هر نوع وسیله سرمایشی و آب و شربت امسال بسیار مورد نیاز است که حنما مدیران هیئت ها به این موضوع توجه دارند.

کد خبر 1207942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha