یادواره شهدای استانداری خراسان جنوبی برگزار می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی گفت: یادواره بزرگ شهدای استانداری و فرمانداری های خراسان جنوبی در مهرماه سال جاری در بیرجند برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، « ناصر ناصری» امروز (31 مرداد) در جلسه شورای فرهنگی استان با محوریت برگزاری یادواره شهدای استانداری و فرمانداری ها ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت و همچنین تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، اظهار کرد: امروز هر چه در بحث امنیت، اقتدار، استقلال و پیشرفت در کشور داریم، همه را مدیون رشادت های شهدا و ایثارگران و خون شهدا هستیم، لذا در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هر چه در جامعه تلاش شود، باز هم نمی توان حق مطلب را ادا کرد.

 

وی با بیان اینکه برگزاری بزرگداشت شهدا برای آینده کشور حیاتی و ضروری است، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست لذا می طلبد که همه مسئولان با تمام وجود و با جان و دل پای کار برگزاری یادواره های شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا باشیم.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری یادواره بزرگ شهدای استانداری و فرمانداری های خراسان جنوبی در مهرماه سال جاری در بیرجند، گفت: باید تمام تلاش و همت خود را بکار بگیریم تا این یادواره به یک الگویی برای سایر دستگاه های اجرایی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تبدیل شود.

 

ناصری با تاکید بر لزوم نهادینه کردن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران در دستگاه های اجرایی، افزود: دستگاه های اجرایی به سراغ خانواده های ایثارگران و شهدای حوزه مربوطه خود بروند و از این عزیزان سرکشی داشته باشند.

 

وی با اشاره به برگزاری سری جلسات جهاد تبیین برای روابط عمومی های استان توسط روابط عمومی استانداری، این اقدام را یک نمونه از کارهای ارزشمند در راستای تحقق جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: این مورد باید به طور مستمر و با حضور سخنرانان مجرب ادامه پیدا کند، چراکه جهاد تبیین از اولویت های جامعه امروزی است.

 

همچنین در این جلسه «محمود مقامی» مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی از برگزاری یادواره شهدای استانداری و فرمانداری های خراسان جنوبی همزمان با شب شهادت امام حسن عسکری(علیه السلام) در بیرجند خبر داد و گفت: این یادواره 12 مهرماه با حضور و سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و مدیحه سرایی ذاکر برجسته کشوری در حسینیه جماران بیرجند برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: قرارگاه ویژه شهدای استانداری هم اکنون تشکیل شده و کار اصلی این قرارگاه بعد از برگزاری یادواره با برنامه های متنوع و مختلف فرهنگی و پژوهشی آغاز خواهد شد تا در هفته دفاع مقدس سال آینده برنامه های فکری فرهنگی خوبی در همین راستا انجام شده باشد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1208026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha