رقابت حافظان شمال استان اصفهان در مرحله دوم آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان از آغاز رقابت حافظان قرآن شمال استان اصفهان در مرحله دوم آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم خبر داد.

سید عبدالرضا تولیت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: رقابت حافظان قرآن شمال استان اصفهان در مرحله دوم آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم آغاز شده است.

 

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان افزود: در این رقابت قرآنی ۵۶ حافظ در سه رشته حفظ ۱۰جزء و۲۰جزء و کل قرآن در روزهای دوشنبه ۳۱مرداد و سه شنبه ۱شهریور ماه در اداره تبلیغات اسلامی کاشان در آزمون تخصصی رشته خود شرکت می کنند.

 

تولیت ادامه داد: در آزمون مرحله دوم و شفاهی هفدهمین دوره طرح ارزیابی واعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن، چهار  داور و ممتحن مجاز سازمان دارالقران، دکتر فاطمه بدیعی، دکتر معصومه گودرزی، زینب تونئی و فاطمه عسکری به داوری بخش حسن حفظ خواهند پرداخت و پس از اخذ نمره حد نصاب توسط هر حافظ، فایل صوتی آن برای داوری بخش صوت و لحن و تجوید و وقف و ابتدا به دبیرخانه آزمون در سازمان دارالقرآن الکریم ارسال خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: نتایج نهایی آزمون طبق جدول زمان‌بندی سازمان دارالقرآن الکریم اوایل آبانماه سال جاری از طریق سایت تلاوت اعلام خواهد شد و افرادی که در شفاهی آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن نمره قبولی کسب کنند علاوه بر مجوز حضور در مراحل بالاتر ، حائز دریافت پنج درجه معادل دکترا(درجه یک)، فوق لیسانس(درجه دو)، لیسانس(درجه سه)، فوق دیپلم( درجه چهار) و دیپلم (درجه پنج) می شوند.

 

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان خاطر نشان کرد: اعطای این درجات برای کارمندان دولت و تمامی نیروهایی اداری و سازمانی برابر با افزایش و پرداخت حقوق هم‌پایه این درجات تحصیلی است و این مزیت با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سه دوره با دستور ریاست جمهوری به نهادها و ارگان‌ها انجام می‌شود.

 

تولیت افزود: مرحله نخست این آزمون همزمان با سراسر کشور روز جمعه ۲۳ اردیبهشت در حوزه امتحانی کاشان برگزار شد و ۱۴۶ حافظ از شهرستان های کاشان و آران و بیدگل و نطنز و بادرود در این آزمون شرکت کردند.

طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن به استناد مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی از وظایف دارالقرآن ‌الکریم سازمان تبلیغات اسلامی است که به منظور ساماندهی و تسهیل خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور برای حافظان قرآن کریم همه ساله حداقل یک دوره آزمون تخصصی قرآن کریم برگزار و مدارک با امضای وزیر ارشاد و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به افراد برگزیده اعطا می شود.

 

تاکنون از منطقه شمال استان اصفهان، «مجتبی بیابان پور آرانی» از شهرستان آران و بیدگل در ششمین دوره اعطای مدرک تخصصی حفاظ و «فاطمه گودرزی» از شهرستان کاشان در سیزدهمین دوره این رقابت ها موفق به کسب درجه یک(معادل دکترا) شده اند و به عنوان اساتید حفظ کشور شناخته می شوند.

 

همچنین در طول برگزاری این آزمون ها در منطقه شمال استان اصفهان، ۱۰ حافظ موفق به دریافت مدرک درجه دو معادل فوق لیسانس و ۸۵ حافظ موفق به دریافت مدرک درجه سه معادل لیسانس شده اند.

کد خبر 1208046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha