یکی از سیاست ‎های فرهنگی شورای ششم «مسجد محوری» است

حجت الاسلام منصوریان با تاکید بر اینکه یکی از سیاستهای شاخص فرهنگی شورای ششم و مدیریت شهری «مسجد محوری» بوده، گفت: مصوبه‌ ای نیز در این خصوص داشتیم که بر اساس آن، ارتقاء کمی و کیفی مساجد، به‌ عنوان اصلی‌ترین عنصر هویت‌ بخش را دنبال کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌ الاسلام «حسن منصوریان» در پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر ضمن گرامیداشت هفته جهانی مسجد، اظهارکرد: سالروز به آتش‌کشیدن مسجدالاقصی توسط رژیم غاصب صهیونیستی موجب شد تا این مناسبت را در تقویم داشته باشیم؛ امیدواریم هرچه زودتر سرزمین‌های اشغالی از لوث وجود رژیم صهیونیستی پاک شود.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌‎های شاخص فرهنگی شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، «مسجدمحوری» بوده، گفت: مصوبه‌ ای نیز در این خصوص داشتیم که براساس آن، ارتقاء کمی و کیفی مساجد، به‌ عنوان اصلی‌ترین عنصر هویت‌بخش در نظام جمهوری اسلامی را دنبال کنیم.

 

حجت‌ الاسلام منصوریان افزود: اگر مسائل شهری قرار است به صورت مسئله‌محور حل و فصل شود و محلات به‌ عنوان هدف اصلی و نقطه عملیات در نظر گرفته شوند، مساجد محل عملیات و سنگر فعالیت‌ها است.

 

وی تصریح کرد: مسجدمحوری با توجه به ظرفیتی که داراست، از جمله اتفاقات بزرگی است که در شورای ششم، از حیث هویتی، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ با بهره‌گیری از این ظرفیت، مساجد سطح شهر، آبادتر و فعال‌تر می‌شوند، مردم هم خود را کنشگر واقعی اجتماعی و فرهنگی محله می‌دانند.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد از شهرداری خواست تا اهتمام جدی‌تری نسبت به طرح‌ها و لوایح مرتبط با «مسجدمحوری» داشته باشد و گفت: اعمال استمهال درخصوص اجرایی کردن این مصوبات، تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها به هیچ عنوان قابل قبول نیست و کار ویژه‌‎ای در این خصوص باید انجام دهیم.

کد خبر 1208072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha