اهدای یکهزار و ۳۲۰ جلد کتاب به جازموریان

معصومه سالخورده گفت: علاوه بر کتب تخصصی کمک آموزشی، ۷ میلیون تومان کتاب در حوزه کودک و یکهزار و ۳۲۰ جلد کتاب در حوزه سلامت، ورزش و نمایش‌ نامه دانش‌آموزی نیز به بخش جازموریان اختصاص یافت.

«معصومه سالخورده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: مجموعه نذر لبخند از سال ۱۳۹۷ با هدف توانمندسازی خانواده محورِ دانش آموزان بی‌سرپرست و بازمانده از تحصیل و با دغدغه حمایت آموزشی، فرهنگی و مهارت‌ افزایی سایر گروه‌های سنی فعالیت فرهنگی اجتماعی خود را در جنوب کرمان آغاز کرد ه است.

 

مدیر موسسه نذر لبخند افزود: این مجموعه با همکاری همیاران نذر لبخند (حامیان آموزشی و مالی) و مشارکت ویژه سفیران لبخند (نیروهای بومی فعّالِ مناطق هدف)
در قالب  ۸ طرح خدمات اجتماعی ویژه دانش‌آموزان بی‌سرپرست و بازمانده از تحصیل و ۹ کارگروه آموزشی ویژه آموزش عموم مخاطبین در حال فعالیت است.

 

وی با اشاره به طرح‌های فعال این مجموعه، بیان کرد: لبخند مهربانی (حمایت عاطفی با همیاری لبخند یاران روانشناس، روانپزشک، مشاور و مددکار اجتماعی)، لبخند مهر (حمایت تحصیلی)، لبخند دردها ( حمایت پزشکی)، لبخند ضیافت (حمایت معیشتی)، لبخند عشق ( تامین جهیزیه)، لبخند امید (اشتغال‌زایی)، لبخند قطره‌ها ( آب‌رسانی)، لبخند خشت‌ها ( احداث و تجهیز کتابخانه) و لبخند مهارت‌ها (ویژه آموزش و مهارت افزایی) از جمله این فعالیت ها است.

 

سالخورده با بیان این مطلب که خودیاری و توانمندسازی در ابعاد مختلف زندگی در قالب ۹ کارگروه آموزش داده می شود، اظهار کرد: این کارگاه ها شامل لبخند آیه‌ها (قرآن و معارف دینی)، لبخند قلم‌ها (نویسندگی)، لبخند رنگ‌ها (نقاشی و طراحی)، لبخند شکوفایی (توسعه فردی)، لبخند تندرستی (بهداشت و ورزش)، لبخند چشم‌ها (آموزش روشندلان)، لبخند ستاره‌ها ( آموزش نجوم)، لبخند کلمه‌ها ( آموزش زبان) و لبخند کتاب‌ها (توسعه و ترویج کتابخوانی) است.

 

مدیر موسسه نذر لبخند اضافه کرد: مجریان نذر لبخند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های آموزشی همیاران متخصص غیر بومی و نیروهای بومی فعال در این سال‌ها با ایجاد انگیزه، تزریق امید و مهارت‌ افزایی در تلاش هستند تا با دستان پرتوان مردمان خوب این دیار زمینه رشد و شکوفایی در عرصه‌های فرهنگی اجتماعی  را فراهم کنند.

 

وی ابراز کرد: این مجموعه ضروری‌ترین نیاز مردم خوب جنوب کرمان یعنی آگاهی‌ بخشی و مهارت افزایی و مشاوره در حوزه‌های مختلف زندگی را رسالت اصلی خود در کنار ارائه سایر خدمات اجتماعی قرار داده‌ است.

 

سالخورده ادامه داد: از جمله کارگروه‌های آموزشی، طرح لبخند کتاب‌ها است که در قالب ‌نشست‌های همخوانی کتاب به صورت تخصصی، هدفمند و در قالب کتابخانه مجازی با هدایت اساتید فرهیخته برگزار می‌شود.

 

مدیر موسسه نذر لبخند تاکید کرد: طرح لبخند کتاب ها در راستای ایجاد انگیزه، تقویت مهارت های بین فردی، توانمندسازی و خودیاری عزیزان به طور مستمر در حال برگزاری است.

 

وی افزود: تابستان ۱۴۰۱  کارگروه آموزشی لبخند کتاب‌ها در کنار ارائه خدمات آموزشی، با همکاری و حمایت ویژه مدیریت کانون قلم‌چی ۵۰۹ جلد کتاب تخصصی کمک آموزشی به ارزش ۷۲ میلیون تومان را به کتابخانه‌های فاطمه الزهرا (س) رودبار جنوب و امام محمد تقی نهضت‌ آباد و برخی مدارس جنوب کرمان اهدا کرده است.

 

سالخورده بیان کرد: علاوه بر کتب تخصصی کمک آموزشی، ۷ میلیون تومان کتاب در حوزه کودک و یکهزار و ۳۲۰ جلد کتاب در حوزه سلامت، ورزش و نمایش‌ نامه دانش‌آموزی نیز به بخش جازموریان اختصاص یافت.

 

مدیر موسسه نذر لبخند ابراز کرد: از همکاری و حمایت ویژه مدیریت کانون  قلم‌چی و سایر همیاران خوب نذر لبخند در راستای حمایت آموزشی دانش‌آموزان جنوب کرمان و دلگان سیستان سپاسگزاریم.

 

وی اظهار کرد: تشکر ویژه از سفیران لبخند نیروهای خوب بومی که قلب تپنده نذر لبخند وجود پر مهر و با نشاط این عزیزان است و همین حضور عاشقانه مردم بومی هر دیار است که موجبات رشد و بالندگی و شکوفایی جوامع را رقم خواهد زد.

 

سالخورده در خاتمه عنوان کرد: بر این شریفه قرآنی باورمندیم به این که «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند (رعد:۱۱) و نقطه عزیمت این تغییر در آموزش‌ و فعالیت‌های فرهنگی و مهارت‌افزایی با رویکرد ارتقاء و بازیابی قابلیت‌ها و استعدادهای نهفته در مناطق هدف به صورت خانواده محور به عنوان مهمترین سرمایه انسانی جامعه هدف است.

کد خبر 1208089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha