مساجد نقش مهمی در ارتقای سلامت روحی، معنوی و دینی محلات دارند

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، بر ضرورت فعال بودن مساجد تاکید کرد و گفت: مساجد فعال سبب ارتقای سلامت روحی، معنوی و دینی محله می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین 《سید احمدرضا شاهرخی》، امروز(۳۱مرداد)، در  هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی امور مساجد استان لرستان، با گرامیداشت روز جهانی مساجد اظهار داشت: مسجد ظرفیتی عظیم برای ارتقای فرهنگی و دینی جامعه است. 

 

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: مساجد از ابتدا مراکزی برای عبادت، آموزش معارف اسلامی و مباحث علمی، تصمیم گیری برای حل مسائل مسلمانان و جهان اسلام بودند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با تاکید امام(ره) و رهبری مساجد به جایگاه خود برگشتند.

 

حضور خانواده ها در مساجد پر رنگ شود

 

وی به ظرفیت مساجد در راستای ارتقای فرهنگی و دینی جامعه اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود حضور خانواده ها در مساجد پر رنگ شود. 

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت مشارکت خانواده ها در امور مساجد تاکید کرد و گفت: حضور بانوان در مساجد سبب حضور همسران و فرزندان آنها می شود و فرصتی برای ارائه آموزش های دینی و سبک زندگی فراهم می شود.


وی با تاکید بر اینکه باید برنامه ریزی کرد تا مساجد محلی برای جذب نوجوانان و جوانان باشد، گفت: اجرای برنامه های فرهنگی، دینی و مذهبی در مساجد ضروری است.

کد خبر 1208130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha