پنج سرفصل پروژه با اعتبار ۶۱۵ میلیارد ریال در توزیع برق شیراز افتتاح می شود

سلاحی گفت: پنج سر فصل کلی پروژه نیرو رسانی، اصلاح و بهینه سازی، روشنایی معابر، برق رسانی کشاورزی و روستایی با اعتباری بالغ بر ۶۱۵ میلیارد ریال در هفته دولت امسال با حضور مسئولان در سطح ۱۰ شهرستان افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا سلاحی» امروز (دوشنبه ۳۱ مرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پنج سر فصل کلی پروژه نیرو رسانی، اصلاح و بهینه سازی، روشنایی معابر، برق رسانی کشاورزی و روستایی با اعتباری بالغ بر ۶۱۵ میلیارد ریال در هفته دولت امسال با حضور مسئولان در سطح ۱۰ شهرستان افتتاح می شود، گفت: رویکرد اصلی از افتتاح این پروژه ها افزایش رضایت مندی، محرومیت زدایی و توسعه عادلانه زیرساخت های انرژی در حوزه برق و استفاده بهینه از زیرساخت‌ها و امکانات و منابع موجود و همچنین تامین برق مطمئن و پایدار مشترکان است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز افزود: پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت امسال شامل طرح های توسعه ای از قبیل ایجاد انشعاب، نیرورسانی، افزایش قدرت، توسعه فیدر، روشنایی معابر و کاهش تلفات خواهد بود.

وی بیان کرد: با بهره برداری از این پروژه ها سه هزار خانوار در ۱۰ شهرستان از مزایای این طرح ها بهره مند خواهد شد.

سلاحی با بیان اینکه تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار دارای کد آبادی تحت پوشش این شرکت تاکنون برقدار شده‌اند گفت: طی یک سال گذشته دو روستای عشایری که به تازگی کد گرفته بودند با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال برق‌رسانی شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز افزود در اجرای این پروژه ها برقراری انشعابات کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال اصلاح شبکه روستایی، با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال، نصب لوازم اندازه گیری با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال، توسعه شبکه، اصلاح و بهینه سازی و نیرو رسانی و روشنایی با اعتبار ۱۹۱ میلیارد ریال هزینه انجام شده و آماده بهره برداری است.

سلاحی خاطر نشان کرد: در اجرای این پروژه ها تعداد هشت هزار پایه برق ۸۸۳ دستگاه ترانسفورماتور و سه هزار ۳۱۲ دستگاه روشنایی معابر مورد استفاده قرار گرفته است و ۳۰۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و فشار متوسط احداث شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز در ادامه با اشاره به تاکیدات دولت در لحاظ کردن عدالت محوری و محرومیت زدایی گفت: در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال در زمینه اصلاح، ایمن سازی و توسعه برق ۷۰ روستای هدف هزینه شده است و امسال نیز ۳۵۰ میلیارد ریال در این بخش هزینه خواهد شد.

کد خبر 1208152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha