کمبود پزشک متخصص در خراسان جنوبی/ ‌آغاز عملیات اجرایی بیمارستان زیرکوه در هفته دولت

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه کمبود پزشک متخصص در برخی تخصص ها از جمله بیهوشی، زنان و زایمان و ... در خراسان جنوبی کاملاً محرز است، گفت: عملیات اجرایی بیمارستان ۶۴ تختخوابی زیرکوه در هفته دولت آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» امروز (۱ شهریور) وزیر بهداشت و درمان که با هدف بررسی آخرین وضعیت بهداشت و درمان استان صورت گرفت، کمبود شدید پزشک را از مهمترین دغدغه های حوزه درمان در خراسان جنوبی برشمرد.

 

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به این که شاهد توسعه فضاهای بیمارستانی و راه اندازی بیمارستان های جدید در سطح استان هستیم، لذا موضوع کمبود پزشک متخصص به ویژه در برخی تخصص ها از جمله بیهوشی، زنان و زایمان و ... کاملاً محرز است.

 

به گفته وی؛ براساس آخرین برآوردهای صورت گرفته، خراسان جنوبی به 260 پزشک متخصص نیاز دارد.

 

وی با اشاره به این که سال گذشته 75 پزشک متخصص سهمیه خراسان جنوبی بوده است، گفت: این تعداد پزشک در مناطق مختلف استان مستقر شده و به خدمات رسانی مشغول شده اند اما نیاز استان را کفایت نمی کند.

 

قناعت با ذکر این نکته که محروم بودن از پزشک متخصص، نشان دهنده محرومیت استان است، اظهار داشت: انتظار ما این است که وزارت بهداشت و درمان به این موضوع، نگاه ویژه ای داشته باشد و در این زمینه مساعدت نماید.

 

وی متذکر شد: علاوه بر پزشک متخصص، خراسان جنوبی در بحث پزشک عمومی هم با کمبود مواجه است که جبران این کاستی هم، مساعدت ویژه وزارت بهداشت و درمان را می طلبد.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به پروژه های در دست اقدام در سطح استان، خاطرنشان کرد: تسریع در روند اجرای پروژه های بیمارستانی در شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان، قاین، طبس و بخش توسعه ای بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند نیاز به تأمین اعتبار دارد.

 

قناعت ادامه داد: از دیگر درخواست های استان، صدور مجوز و تأمین اعتبار ساخت بیمارستان های محلی یا مراکز درمان بستر در هفت شهر استان است.

 

وی تأکید کرد: بنا به ضرورت، احداث مراکز درمان بستر در شهرهای شوسف، دیهوک، درح، عشق آباد، آرین شهر، قهستان و خضری دشت بیاض از اولویت ها و مطالبات استان می باشد.

 

استاندار خراسان جنوبی در این دیدار، موضوع نوسازی ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی استان را نیز ضروری خواند و گفت: با توجه به عمر بالای ناوگان اورژانس استان، تأمین آمبولانس برای پایگاه های جدید الاحداث و جاده ای و نیز نوسازی ناوگان موجود ضرورت دارد.

 

قناعت ادامه داد: برای این که پایگاه های استیجاری و کانکسی موجود استان را به ساختمان های تیپ تبدیل کنیم، به اعتبار و امکانات کافی نیاز داریم.

 

وی، وسعت استان و قرار گرفتن خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی و پرتردد کشور را دلیلی بر نیاز استان به بالگرد اورژانس عنوان کرد.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه از تلاش های ویژه وزارت بهداشت و درمان و حافظان سلامت کشور در بحث مدیریت بیماری کرونا و برنامه موفق واکسیناسیون عمومی در یک سال دولت سیزدهم تقدیر کرد.

 

قناعت ضمن تشکر از نگاه عدالت محوری و محرومیت زدایی مجموعه دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تأمین سرانه های درمانی و بهداشتی در سطح کشور به ویژه خراسان جنوبی، گفت: طی سال های 1400 و 1401 اقدامات درخور توجهی در حوزه بهداشت و درمان استان انجام شده است.

 

وی به آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 64 تختخوابی زیرکوه در هفته دولت اشاره کرد و اظهار داشت: زیرکوه، تنها شهرستان استان بود که بیمارستان نداشت اما با عنایت دولت، این مشکل به زودی مرتفع می گردد.

 

به گفته وی؛ آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 94 تختخوابی نهبندان هم مرهون نگاه ویژه دولت به مناطق محروم است.


شایان ذکر است: این دیدار با حضور مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار انجام شد.

 

 

کد خبر 1208230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha