فراخوان همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت عشق» منتشر شد

دریایی گفت: همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین با نگاه نذر فرهنگی هنرمندان تئاتر کشور در مسیر زوار الحسین در دو کشور ایران و عراق برگزار می‌شود.

علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت عشق » از 20 تا 26 شهریور ماه سال جاری در مسیر زوارالحسین در دو کشور ایران و عراق برگزار می‌شود.

 

 

وی افزود: موضوع این همایش قیام عاشورا، فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی، شخصیت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، مدافعان حرم و روایت‌ها و داستان‌های تاریخ و معاصر در رابطه با پیاده‌روی اربعین  است.

 

 

دریایی در خصوص قالب اجرایی این همایش گفت: نمایش‌های خیابانی، نقالی، پرده خوانی و نمایش موکبی قالب اجرایی تئاترهای این همایش است.

 

 

دبیر شورای فرهنگی عمومی در خصوص ضوابط و مقررات همایش اینچنین توضیح داد: مدت زمان اثر حداقل 15 و حداکثر 25 دقیقه باشد، محل اسکان و پذیرایی از گروه های اعزامی به صورت عمومی همراه با زورا الحسین و گروه می‌تواند با یک اثر در بخش‌های ایران و عراق شرکت کند.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به گاه شمار همایش تئاتر مردمی پیاده روی اربعین«روایت عشق» اذعان داشت: آخرین مهلت ارسال فیلم آثار 15 شهریورماه و اعلام نتایج 19 شهریورماه سال جاری خواهد بود.

 

 

وی تصریح کرد: در مسیر برگزاری این همایش علاوه بر برپایی موکب فرهنگی، موکب‌هایی جهت پذیرایی و استقبال از زائرین و گروه‌های تئاتری فراهم خواهد شد. 

کد خبر 1208237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha