دولت نمی تواند نگارخانه داری کند چون مغایر با اصل ۴۴ قانون اساسی است

سهرابی با بیان اینکه اساسا دولت نمی تواند نگارخانه داری کند چون این مغایر با اصل ۴۴ قانون اساسی است، گفت: ما در راستای توسعه فرهنگ و هنر باید فضا را برای ورود بخش خصوصی و افراد حقیقی آماده کنیم.

«عبدالرضا سهرابی»، مدیر کل دفتر تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سئوال که   آیا امکان راه اندازی گالری ملی برای برگزاری رویدادهای ملی حوزه تجسمی  از سوی دولت فراهم است؟ به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: اساسا دولت نمی تواند نگارخانه داری کند چون این مغایر با اصل 44 قانون اساسی است. اگر دولت نگارخانه بزند، بخش خصوصی ای که در این حوزه فعالیت می کند تکلیف اش چه می شود و اساسا باید به چه کاری باید مشغول شود؛  اما موزه هنرهای معاصر که ما این موزه را در چند استان و در شهرهای آبادان، اهواز و کرمانشاه داریم، می تواند کمک کننده به این موضوع باشد تا آثاری که متناسب با جایگاه بین المللی موزه هنرهای معاصر تهران را به نمایش بگذارد.

 

مدیر کل دفتر تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر حمایت دولت از راه اندازی نگارخانه ها اظهار کرد: ما  در دفتر تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال این هستیم که نگارخانه ها را  توسعه دهیم و این را به صورت رسمی نیز  اطلاع رسانی کرده ایم که کسانی که مایل به راه اندازی گالری در پایتخت مراکز استان ها  باشند ما می توانیم شرایط راه اندازی آن را برای آنها فراهم کنیم؛ ضمن اینکه در استان ها شرایط راه اندازی گالری را ادارات کل ارشاد استان ها فراهم می کنند.

 

عبدالرضا سهرابی از آمادگی  دفتر تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ورود بخش خصوصی در حوزه هنر خبر داد و گفت: ما در راستای توسعه فرهنگ و هنر باید فضا را برای ورود بخش خصوصی و افراد حقیقی آماده کنیم و بسترهایی توسعه پایگاه های هنری را فراهم کنیم که منجر به رشد اقتصاد هنر شود. ما این آمادگی را داریم که بخش خصوصی وارد این موضوع شود.

 

مدیر کل دفتر تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه  نگارخانه ملی ما نداریم، گفت: نگارخانه ملی واژه اشتباهی است؛ باید این را اصلاح کرد، باید بگوییم موزه هنرهای معاصر با جایگاه بین المللی ای که دارد می تواند میزبان نمایش آثار هنری فاخر باشد، نگارخانه ملی وجود ندارد، نگارخانه ملی را نمی شود دو تا یا سه تا کنیم. اساسا نگارخانه بخشی است که ما برای توسعه فضاهای هنری مجوز می دهیم.

کد خبر 1208277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha