ائمه جماعات و پیرغلامان اهل‌بیت(ع) برای هم‌افزایی بیشتر مساجد و هیئات تدبیر کنند

یک ذاکر اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه ما مداحان نوکری ائمه(ع) را با اولویت حضور در مسجد انجام می‌دهیم، گفت: پیرغلامان آل‌الله(ع) و ائمه جماعات پیشکسوت به منظور تعامل هر چه بیشتر هیئت‌ها و مساجد رایزنی و برنامه داشته باشند.

«محسن طاهری» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه اهمیت و جایگاه مسجد برای همگان روشن است و ما مداحان نیز نوکری اهل بیت(ع) را با اولویت حضور در مسجد انجام می دهیم، اظهار کرد: تعامل بیشتر میان مدیران هیئت ها با مساجد ضرورت دارد و باید پیرغلامان اهل بیت(ع) و ائمه جماعت پیشکسوت در این باره با یکدیگر تعامل و رایزنی داشته باشند.

 

این ذاکر اهل بیت (ع) با بیان اینکه مجالس مذهبی را می توان و باید در مکان های مختلف برگزار کرد، گفت: قطعا مساجد بهترین مکان برای میزبانی از برنامه های دینی و مذهبی هستند اما رونق مجالس خانگی و تکیه ها و حسینیه ها هم باید حفظ شوند.

 

وی اضافه کرد: زمانی که رضاخان مجالس مذهبی را تعطیل و محدودیت های بسیار در این زمینه ایجاد کرد، روضه های خانگی موجب حفظ مجالس عزادارای و نوکری در ساحت آستان مقدس اهل بیت(ع) شدند. لذا مراجع تقلید و علما و بسیاری از ذاکران اهل بیت (ع) با اطلاع از آن تاریخ همه ساله مجالس روضه را در منازل خود برگزار می کنند در حالی که برخی از این مراجع و علما در مساجد هم حضور فعال دارند.

 

طاهری گفت: همکاری هیئت ها با مساجد در دوره شیوع ویروس کرونا برای خدمت به نیازمندان رشدی چشمگیر داشته و اکنون نیز این همکاری ها تداوم دارد، این کانون ها به عنوان مرکز اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) باید در کنار هم باشند.

کد خبر 1208309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha