رشد ۴۳ درصدی درآمدهای مالیاتی خراسان جنوبی

ذاکریان درآمد خراسان جنوبی در سال گذشته را یک‌هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان اعلام کرد و با تاکید بر اینکه از این میزان ۹۴.۷ درصد باید از محل درآمد های مصوب مالیاتی وصول شود، گفت: در پنج ماهه نخست امسال، ۴۳.۵ درصد رشد درآمدهای مالیاتی داشته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مرتضی ذاکریان» پیش از ظهر امروز (۱ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: خراسان جنوبی در شاخص‌های کلان اقتصادی رتبه و جایگاه 31 را در کشور دارد.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی نرخ بیکاری استان را ۷.۳ درصد اعلام کرد و با اشاره به اینکه عمده سهم اشتغال خراسان جنوبی در بخش خدمات است، افزود: شاخص استانی کسب و کار در زمستان سال گذشته 5.65 درصد بوده که این رقم نسبت به شاخص کشوری که 5.83 درصد است وضعیت مطلوب تری دارد.

 

وی ادامه داد: در پایان مردادماه سال گذشته اعتباری بالغ بر ۹۹۱ دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شد که در حال حاضر این رقم،‌به یک میلیارد و ۱۶۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب برای ۲۷ پروژه رسیده است.

 

ذاکریان به تدوین اطلس سرمایه‌گذاری در استان با همکاری ۲۴ دستگاه اجرایی هم اشاره کرد و با تاکید بر اینکه،‌ این اطلس نیازمند به روزرسانی است، افزود: تلاش می‌شود امسال با اعتبار پژوهشی استان تعداد 40 لایه اطلاعاتی خود در اطلس سرمایه گذاری استان را افزایش و در فواصل مختلف این اطلاعات به روز شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه پیش بینی درآمد مصوب خراسان جنوبی در سال 1401  یک هزار و 726 میلیارد تومان اعلام شده است،  افزود:‌ از این میزان 94.6 درصد درآمد های مالیاتی بوده است.

 

به گفته وی، تا پایان مردادماه، در مجموع 24 درصد دچار کسری درآمد بوده ایم که روندی طبیعی است و در ماه های آتی جبران خواهد شد.


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد مولد سازی و فروش املاک مازاد دولت در استان، عنوان کرد: قانونگذار دستگاه ها را موظف کرده که املاک مازاد خود را به فروش و اعتبار آن را به خزانه دولتی واریز کنند که از ابتدای اجرای این طرح تا کنون 17 ملک مازاد به فروش و رقمی بالغ بر 28 میلیارد و 400 میلیون تومان به خزانه واریز شده است.

 

وی با اشاره به تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 در خصوص مهم ترین اقدامات در زمینه کاهش نرخ بیکاری، افزایش اشتغال و رشد اقتصادی، گفت: در این خصوص ۲ هزار و 756 طرح مصوب داریم که تعداد اشتغال مصوب شده در آن 9 هزار و 201 شغل است.


به گفته ذاکریان، در این طرح دو هزار و 80 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت مصوب شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 768 واحد صنفی نانوایی در سطح استان فعالیت دارند، گفت: تعداد 765 دستگاه به این نانوایی ها تخصیص داده شده است و حدود 99 درصد نانوایی های استان به سامانه وصل شده اند.


 

 

 

 

 

کد خبر 1208346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha