۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر خراسان جنوبی پرداخت شد

عصمتی پور گفت: از شهریور سال گذشته تا کنون، ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر خراسان جنوبی پرداخت شده است.

«مهدی عصمتی پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به تسهیلات پرداختی به عشایر استان اظهار کرد: تسهیلات بانکی بلندمدت و ارزان قیمت بالغ بر از 30  میلیارد تومان از شهریور ماه 1400 تا کنون به عشایر استان پرداخت شده است.

 

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی افزود: از این مبلغ 26 میلیارد و 230 میلیون تومان تسهیلات زنجیره گوشت قرمز و مبلغ سه میلیارد و 367 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه بوده است. 

 

وی جمعیت عشایر استان را 17 هزار و 287 خانوار برابر 72 هزار و 267 نفر عنوان کرد و گفت: این عشایر بیش از یک میلیون و 60 هزار راس دام سبک و سنگین دارند.

 

عصمتی‌پور با بیان اینکه 34 درصد جمعیت دامی استان، 30 درصد تولیدات دامی و 70 درصد درآمد خانوار مربوط به تولیدات دامی عشایر است، افزود: عشایر استان در قالب 58 طایفه مستقل در تمامی شهرستان های استان پراکنده هستند.

 

وی با بیان اینکه کوچ عشایر خراسان جنوبی درون استانی است، گفت: 80 درصد عشایر در مناطق مرزی و 20 درصد در سایر شهرستان‌های استان مستقر هستند.

 

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی تصریح کرد: بیش از 25 درصد صنایع دستی استان توسط عشایر تولید می شود و نیمی از جمعیت عشایری استان را زنان و دختران تشکیل می دهند.

 

وی در پایان گفت: حدود 40 درصد مراتع استان در اختیار عشایر بوده که این مراتع از نوع درجه سه و فقیر هستند.

 

 

کد خبر 1208390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha