راه اندازی کارگاه های اشتغال درون زندان های فارس موجب تقویت حرفه آموزی و اشتغال می شود

حجت الاسلام موسوی گفت: مهارت آموزی، فرصت مناسبی برای اشتغال زایی و بازگشت زندانیان به آغوش جامعه ایجاد می کند و راه اندازی کارگاه های اشتغال درون زندان های استان فارس موجب تقویت حرفه آموزی و اشتغال می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید کاظم موسوی»، امروز (سه شنبه 1 شهریور) در مراسم اختتامیه مرحله استانی مسابقات آزاد مهارت زندانیان فارس گفت: مهارت آموزی، فرصت مناسبی برای اشتغال زایی و بازگشت زندانیان به آغوش جامعه ایجاد می کند و راه اندازی کارگاه های اشتغال درون زندان های استان فارس موجب تقویت حرفه آموزی و اشتغال می شود.

رئیس کل دادگستری فارس افزود: راه اندازی کارگاه های اشتغال درون زندان های فارس با هدف پیشگیری از وقوع جرم انجام می شود و بررسی های معاونت پیشگیری از جرم استان نشان می دهد، افرادی که در این کارگاه ها مشغول به کار هستند درون زندان جرمی مرتکب نمی شوند و بازگشت مجدد به زندان نیز ندارند.

وی اضافه کرد: خانواده زندانیان در پی زندانی شدن افراد نیز در معرض آسیب قرار می گیرند و اشتغال درون زندان موجب کمک به خانواده زندانیان و کسب درآمد پایدار برای خانواده های زندانیان می شود.

رئیس کل دادگستری فارس اعلام کرد: با همکاری انجمن های حمایت زندانیان برای خانواده های تحت پوشش این انجمن، اشتغال پایدار ایجاد می شود و حضور گسترده مراکز فنی و حرفه ای در زندان ها از هدف دادگستری و سازمان زندان هاست.

وی ادامه داد: به زودی شاهد انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دادگستری و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس خواهیم بود که با هدف کسب مهارت و اشتغال زایی زندانیان انجام می شود و مجموعه قضایی فارس به زندانیان واجد شرایط، تاسیسات حقوقی اعطا کرده تا زمینه آزادی مددجویان بیشتری ایجاد شود.

رئیس کل دادگستری فارس اضافه کرد: حرفه آموزی در تمامی زندان های استان در رشته های خیاطی، چرم دوزی، جوشکاری، برق ساختمان، صنایع دستی، گلخانه و... انجام می شود که این مهارت ها باید با همکاری مراکز فنی و حرفه ای استان توسعه یابد تا شاهد کاهش جمعیت کیفری در زندان های فارس باشیم.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اقدامات سازمان زندان ها به عنوان یکی از سازمان های موفق قوه قضائیه گفت: این سازمان اقدامات خوبی در زمینه رعایت حقوق شهروندی و بازاجتماعی کردن زندانیان در زندان ها انجام داده است و استفاده از پابند الکترونیک در زندان های فارس رشد 300 درصدی داشته است.

کد خبر 1208484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha