۹۳ پروژه در شهرستان سمنان افتتاح می‌شود

بهرامی از بهره برداری وافتتاح ۹۳ پروژه درشهرستان سمنان به مناسبت هفته دولت خبردادوگفت: کلنگ آغاز ۱۰ طرح نیز با حضور مسئولان به زمین زده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «محمد بهرامی» در نشست خبری ضمن تشریح برنامه‌های هفته دولت،گفت: ۹۳ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری در حدود ۶۲۸ میلیارد تومان در این ایام در شهرستان سمنان افتتاح و۱۰ پروژه با اعتبار یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد.

 

فرماندار سمنان مجموع اعتبارات پروژه‌های هفته دولت در شهرستان سمنان را ۷۷۸ میلیارد تومان ذکرکردوافزود: ۶۲۸ میلیارد تومان از این میزان اعتبار به پروژه‌های عمرانی قابل افتتاح تعلق دارد و ۱۵۰ میلیارد تومان مجموع اعتبارات طرح‌های قابل کلنگ زنی خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه از مجموع طرح‌های آماده بهره‌برداری در هفته دولت امسال در شهرستان سمنان، ۸۹ طرح عمرانی و چهار طرح اقتصادی است، اضافه کرد: افتتاح چهار طرح اقتصادی مذکور در شهرستان ۵۸ فرصت شغلی را هم پدید خواهد آورد.

 

بهرامی با اشاره به اینکه دو مدرسه و شش ۱۲ کلاسه با طراحی بروز و مدرن در شهرستان سمنان طی هفته دولت افتتاح می‌شود،اظهار کرد: در این ایام شاهد افتتاح یک هتل از مجموعه میراث فرهنگی و همچنین بیمارستان سوانح سوختگی سمنان به مثابه مهمترین طرح‌های عمرانی خواهیم بود.

 

فرماندار سمنان با بیان اینکه  ۴۱ پروژه در شهرداری سمنان به اعتباری در حدود ۱۳۲ میلیارد تومان نیز از طرح های مهم و در دست اقدام است اضافه کرد: ۱۵ واحد تولیدی راکد از مهر ماه سالجاری تاکنون  راه اندازی ودراین راستا برای ۳۷۳ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

 

وی تصریح کرد: در این مدت در بحث رونق تولید ۶۴ مورد معرفی بانک انجام گرفته که از این تعداد ۵۰ نفر تسهلات لازم را در مجموع به مبلغ ۱۲ هزار و ۷۶۰ میلیون ریال دریافت کرده اند.

 

بهرامی با اشاره به اینکه ۴۶ پروانه بهره‌برداری طی یکسال گذشته  برای واحد های جدید الاحداث در شهرستان سمنان صادر و منجر به اشتغال ۷۴۶ نفر شده است اظهارداشت: برای  قریب به ۶۰ نفر در ۴ پروژه اقتصادی شامل راه اندازی هتل اسفنجان در حوزه میراث فرهنگی و سه طرح در حوزه صنعت و معدن شغل ایجاد شده است.

 

فرماندار سمنان برگزاری جشنواره سفر به کویر و شترسواری و جشنواره غذا را از جمله برنامه‌های طراحی شده دانست وافزود: راه‌اندازی قطار محلی سمنان- مشهد و سمنان- تهران در دست پیگیری است .

 

وی با بیان اینکه راه‌اندازی قطار محلی از سمنان به تهران و سمنان به مشهد و برعکس از مطالبه‌های به حق مردم است ادامه داد: که طی درخواست‌های مختلف به فرمانداری گزارش شده و تحقق این راهبرد در دست بررسی است.

 

بهرامی تصریح کرد: توسعه و ارتقای وضعیت راه‌آهن،جاده و فرودگاه در شهرستان سمنان با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

 

فرماندار سمنان گفت: با تکمیل طرح راه‌اندازی محل مخازن سوخت‌گیری در فرودگاه سمنان، پیش‌بینی می‌شود پروازها از سر گرفته شود.

کد خبر 1208489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha