موانع رسیدگی به جرائم در استان خوزستان برداشته می‌شود

دهقانی با اشاره به اینکه موانع رسیدگی به جرائم در استان برداشته می‌شود گفت: احیای حقوق عامه، حفظ حقوق شهروندی و امنیت روانی از مواردی است که با همکاری سایر دستگاه‌ها محقق می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «علی دهقانی» امروز (سه شنبه ۱ شهریور) در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید دادگستری دزفول که در سالن شیخ مرتضی انصاری دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: متاسفانه اقداماتی نظیر تغییر کاربری و تصرف اراضی در خوزستان صورت می گیرد که قطعا با این تخلفات برخورد قانونی می شود.

 

رئیس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر لزوم راه اندازی شورای صیانت از بیت المال در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌ها افزود: با وجود اینکه با بحران آب مواجه هستیم چاه‌های غیرمجاز زیادی در زمین های کشاورزی حفر می‌شود که باید با این رویه ناپسند مقابله کرد.

 

وی با بیان اینکه دزفول به عنوان قطب کشاورزی تاثیر زیادی در چرخه غذایی کشور دارد عنوان کرد: انتظار می‌رود دستگاه قضایی از این ظرفیت‌ها استفاده و پشتیبانی قضایی کند. 

 

دهقانی به ظرفیت‌های شهرستان دزفول و حماسه‌های مردم این شهرستان در طول جنگ تحمیلی اشاره کرد و ادامه داد: دزفول از هر نظر و در تمام ادوار در کشور تاثیرگذار بوده و خدمات بی‌نظیر و بی‌بدیلی به نظام جمهوری اسلامی داشته است.

 

وی اضافه کرد: دزفول همچنین سرمایه‌های معنوی، علما و دانشمندان زیادی داشته که خدمات زیادی به اسلام کرده‌اند و از سویی همه مردم ایران خود را مدیون حماسه آفرینی ها و مقاومت مردم این شهرستان می دانند.

 

رئیس کل دادگستری خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دستگاه قضایی پشتیبان مظلومان است اذعان کرد: مردم بدانند که دستگاه قضایی با قوام با هر فسادی برخورد می‌کند.

 

وی با بیان اینکه امنیت صرفا مربوط به قوه قضائیه نیست بلکه نیروهای نظامی و انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی در تامین امنیت مشارکت دارند ابراز کرد: احیای حقوق عامه، حفظ حقوق شهروندی و امنیت روانی از مواردی است که با همکاری سایر دستگاه‌ها محقق می‌شوند و صرفا بر عهده دستگاه قضا نیست.

 

دهقانی خاطر نشان کرد: خوشبختانه شهرستان دزفول از نظر پایبندی مردم به قانون و امنیت وضعیت مناسبی دارد.

 

وی با اشاره به حجم بالای پرونده‌های ورودی به دادگستری تاکید کرد: همکاران قضایی در راستای ارائه خدمات مطلوب تر به مردم از ظرفیت شیوخ، معتمدین و متنفذین استفاده کنند.

 

رئیس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: انتظار و بنای ما این است که با بهره گیری از ظرفیت سایر ادارات، آمار پرونده‌های ورودی به دادگستری کاهش یابند تا دستگاه قضایی بتواند به پرونده‌های مهمتری رسیدگی کند.

 

وی با بیان اینکه مردم انتظار دارند در یک مهلت زمانی معقول به پرونده‌هایشان رسیدگی شود عنوان کرد: موانع رسیدگی به جرائم در استان برداشته می‌شود ضمن اینکه برخورد قاطع با مزاحمان نوامیس مردم و سرقت‌های خشن در اولویت دستگاه قضایی است.

 

دهقانی در پایان با قدردانی از زحمات محمدیار ممبینی رئیس پیشین دادگستری دزفول یاد آور شد: فیصل مزرعه به عنوان یکی از بهترین و متعهدترین نیروهای دستگاه قضا به عنوان رئیس جدید دادگستری دزفول انتخاب شده که امیدوار هستیم با همدلی و تعامل سایر ادارات و نهادهای شهرستان با وی امنیت مورد نظر در حوزه‌های مختلف در شهرستان برقرار شود.

 

کد خبر 1208496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha