داشته های علمی جهان اسلام منحصر به جغرافیای خاصی نیست

میرعبداللهی گفت: مطابق دستورات و تعالیم اسلامی کسب علم و دانش و تعلیم و تعلم مرز نمی شناسد و محدود به جغرافیای خاص نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید باقر میرعبداللهی» امروز سه شنبه (1 شهریور) در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین نهاد کتابخانه های عمومی کشور و کتابخانه عمومی امیرالمومنین(ع) نجف در مشهد که در کتابخانه عمومی امام خمینی برگزار شد؛ بیان کرد: مطابق دستورات و تعالیم اسلامی کسب علم و دانش و تعلیم و تعلم مرز نمی شناسد و محدود به جغرافیای خاص نیست.

 

معاون پژوهش، برنامه ریزی و اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور اظهار داشت: حضور مهمانان عراقی، از شهرهای مقدس کربلا و نجف اشرف یادآور مجاهدات علامه امینی در نگارش کتاب الغدیر است و تلاش های خستگی ناپذیر علامه در حفظ میراث شیعی و علوی در جهان اسلام را فراموش نمی‌کنیم و مایه افتخار است که با دوستانی طرف قراداد هستیم که نام و یاد این مرد را به همراه دارند.

 

وی در خصوص مسئولیت های  تشکیلاتی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: کسب دانش و تعاون علمی به کرات در سخنان اهل بیت(ع) دیده می شود و مطابق دستورات و تعالیم اسلامی کسب علم و دانش و تعلیم و تعلم مرز نمی شناسد و محدود به جغرافیای خاص نیست.

 

میرعبدالهی افزود: مبتنی بر این تعلیم، معتقد هستیم داشته های علمی جهان اسلام منحصر به جغرافیای خاص نیست و تمام امت اسلام را شامل می شود از اینرو ما موظف به معرفی خودمان به مجامع علمی هستیم و استعداد نهاد کتابخانه ها در توسعه کتابخانه و انتشارات  اطلاعات برای همه مردم ظرفیت بی نظیری است.

 

معاون پژوهش، برنامه ریزی و اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به اینکه 3000 کتابخانه در کشور موجود است، گفت: این ظرفیت به اندازه ای است که کتابخانه به عنوان تنها مرکز فرهنگی برای مردم شناخته شده است. خوشحالیم که می توانیم این طرفیت را در قالب این انعقاد در بیرون از مرزها گسترش دهیم.

 

وی اظهار داشت: مدتی قبل برخی همکاران به دعوت کتابخانه، مهمان نجف و کربلا بودند و از اطلاعات علمی آن بهره مند شدند و پذیرش این مجلس به نوعی پاسخ به گرامیداشت مهمانان ایرانی از کشور عراق است. امیدواریم تلاش علمی  مرزی رضای حق باشد و افق های روشنی از دانایی پیش روی ما بگشاید.

انتهای پیام/

کد خبر 1208515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha