۱۲۴۲ پروژه اقتصادی در خراسان رضوی افتتاح یا آغاز می شود

نظری گفت: در هفته دولت ۱۲۴۲ پروژه اقتصادی زیرساختی و عمرانی در خراسان رضوی افتتاح، بهره برداری و یا آغاز عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «یعقوبعلی نظری» امروز سه شنبه (1 شهریور ) در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در استانداری خراسان رضوی برگزار شد؛ بیان کرد: تاکید ما در اولبن روزهای ورود به استانداری پیشگیری از هر گونه تنش و التهاب و حفظ تعادل استان برای انجام کارهای مبنایی بوده است چرا که اگر در هر موضوعی تنش ایجاد شود همه تلاش های ما را تحت تاثیر قرار می دهد و در یک فضای التهابی نمی توان برنامه های پیش بینی خود را محقق کنیم لذا حفظ تعادل و پیشگیری از هر گونه تنش از برنامه های ما بوده است.

 

استاندار خراسان رضوی از جمله موضوعات تنش زای استان را موضوعاتی چون آب، برق، سوخت، معیشت مردم، برق، کرونا و ... عنوان کرد: ما دچار مشکلات زیر ساختی در تامین توزیع و مصرف آب هستیم، ۱۳هزار ۵۰۰ لیتر در ثانیه نیاز آب آشامیدنی در مشهد است و ۹۰۰ روستای استان با تانکر آب رسانی می‌شد که از این نقطه عبور کردیم.

 

وی با بیان اینکه در کشور ۱۵ هزار مگاوات کمبود برق داریم که ۱۲۰۰ مگاوات سهم استان ما است؛ گفت: در موضوع امنیت فضای کلی استان از امنیت خوبی برخوردار است علی رغم اینکه ما مرز داریم؛ همچنین در موضوع بازار به دلیل وجود شرایط ناپایدار زمینه برای تنش فراهم بود اما با فراز و نشیب ها این موضوع مدیریت شد.

 

نظری با بیان اینکه نرخ تورم خراسان رضوی نسبت به کشور پایین تر است؛ گفت: ۵ حوزه محوری برای مدیریت وضع موجود و کارهای اساسی توامان وجود دارد که در برخی بخش ها به دلیل عقب ماندگی و بنا بر اولویت توجه بیشتری در آن حوزه صورت گرفته استاز جمله موضوعات فرهنگی و اجتماعی از موضوعات جدی و مورد توجه ما است، موضوع زیارت با توجه به اینکه زیارت ابزاری برای توسل به امام هشتم می باشد، از موضوعات فرهنگی در استان و مشهد است و اگر زمینه زیارت برای هم وطنان فراهم شود مردم از این منبع می توانند در موضوعات مختلف استفاده کنند.

 

وی با اشاره به تشکیل شورای ملی زیارت با ریاست رئیس جمهور و دبیری استاندار خراسان رضوی؛ افزود: در سال گذشته ابتدا کارگروه ملی زیارت در استان تشکیل شد که در سفر رئیس جمهور به مشهد به شورای ملی زیارت تغییر نام پیدا کرد.

 

استاندار خراسان رضوی حجاب و عفاف را از موصوعات جدی عنوان کرد و گفت: در کشور مصونیت و امنیت اخلاقی در جامعه بسیار اهمیت دارد به ویژه که فلسفه وجودی مشهد وجود مضجع امام رضا (ع)است.

 

وی با بیان اینکه در خصوص مسائل امنیتی و سیاسی مشکل حادی نداریم و استان ما از آرامش خوبی برخوردار است و فهم سیاسی در این استان در گروهها و بخش های سیاسی برقرار است؛ اظهار داشت: در خصوص موضوع معیشت و اقتصاد در شرایط خاصی برخوردار هستیم، مزیت ها و مسائل استان در این خصوص برای ما حائز اهمیت است تا بر اساس آن برنامه ریزی کنیمو وارد عملیات ستادی و استانی شویم.

 

نظری افزود: ما تلاش می کنیم تا جریان اقصادی استان مبتنی بر تلاش مردم و بخش خصوصی باشد لذا در حوزه اقتصادی نیاز به تشکیلات پویا در حوزه اقتصادی هستیم؛ بخش خصوصی، مردمی و دولتی مشترک باید کار کنند از اینرو  قرارگاه استانی راه اندازی و به طبع آن ۸ قرارگاه عملیاتی موضوعی تعریف شدکه وظبفه رصد، هدایت، حمایت و هم افزایی بین بخش های اقتصادی استان را دارد.

 

وی با اشاه به چالش در حوزه زیرساخت و عمران در استان؛ گفت: بیش از چهار هزار پروزه نیمه کاره عمرانی در سطح استان داشته و داریم که بخشی از سرمایه برای این پروژه ها هزینه شده و اگر به داد اینها نرسیم این سرمایه صرف شده هدر می رود. در سال گذشته ما در بعضی موضوعات عقب ماندگی سرانه ای نسبت به میانگین کشوری جون تخت بیمارستان، سرانه آموزشی، آب و برق داشتیم.

 

استاندار خراسان رضوی افزود: در این خصوص برنامه ریزی، طراحی و هدف گداری در حوزه زیر ساخت و عمران مبتنی بر تلاش کرده ابم تا پروزه های عمرانی را کامل و عقب ماندگی در بخش های مختلف را تکمیل کنیم از اینرو در هفته دولت 1242 پروژه اقتصادی زیرساختی و عمرانی را افتتاح و یا بهره برداری و یا آغار عملیات اجرایی خواهیم کرد و از این رقم ۹۳۴ به ارزش بیش از  ۱۹ هزار میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و ۳۰۸ پروژه به ارزش ۸۴ هزار میلیارد تومان  آغاز عملیات اجرایی خواهد شد.  

انتهای پیام/

کد خبر 1208543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha