اخلاص و اخلاق مداری از ویژگی های طلاب علوم دینی است

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: طلاب باید در اخلاق و برخورد با مردم رفتار شایسته ای داشته باشند چراکه هرچقدر علم فرد بیشتر باشد تواضعش در برابر مردم نیز باید بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(یکم شهریور) در برنامه میثاق  ویژه طلبه های جدید الورود به حوزه علمیه امام صادق (ع) محمود آباد با بیان اینکه طلاب باید خدمتگذار دین باشند، اظهار کرد: انسان در زندگی نیاز به ابزار و مسیر دارد.

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه اگر راه زندگی را درست انتخاب نکنیم منحرف خواهیم شد، افزود: ابزار زندگی را علم می سازد و راه واقعی زندگی و سعادت را طلاب به انسان ها نشان می دهند.

 

وی با ببان اینکه طلبه ها باید به گونه ای کسب علم و معرفت کنند که بتوانند به درستی راه زندگی را برای انسان ترسیم کنند، گفت: باید قدردان فرصت ادامه تحصیل در حوزه باشیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه برخورداری از اخلاص و دیانت از ملزومات ورود به حوزه علمیه است، افزود: طلبه نباید اسیر کبر و غرور شود.

وی با بیان اینکه ادب و تواضع، اخلاص در نیت،‌اقامه نماز شب، احترام به والدین، احترام به استاد، انس با قرآن، ورزش و ...مورد توجه طلاب باشد، گفت: انس با ادعیه به ویژه صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) در دستور کار طلاب باشد.

کد خبر 1208567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha