امیرعبداللهیان با رئیس‌ دولت انتقالی مالی دیدار کرد

وزیر امور خارجه در پایتخت مالی، با رئیس‌ دولت انتقالی این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین امیرعبداللهیان در ادامه دیدار با مقامات سیاسی و اقتصادی جمهوری مالی با «آیسمی گویتا» رئیس دولت انتقالی جمهوری مالی دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و برخی مسایل بین المللی گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن تشریح توافقات حاصله جهت توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری با مالی در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری های جامع، بر عزم دولت سیزدهم جهت توسعه همکاری با دولت مالی بویژه در سه زمینه اقتصادی - تجاری، دفاعی و علمی - فن آوری تاکید کرد.

وزیر امور خارجه با قدردانی از تلاشهای دولت مالی در مبارزه با جریانات تروریستی، تجربیات کشورمان در مبارزه با جریانات تروریستی منطقه ای نظیر داعش را تشریح و تاکید کرد که ملت ایران علیرغم تحمل تحریم های ظالمانه و گسترده، توانست مسیر حراست از استقلال سیاسی و پیشرفتهای علمی و اقتصادی خود را با موفقیت ادامه دهد.

رییس دولت انتقالی مالی نیز در این دیدار با استقبال از توافقات حاصله بین دو کشور جهت تقویت همکاری های اقتصادی، دستاوردهای ملت ایران در مقابله با تحریم های ظالمانه و کسب جایگاه مهم سیاسی و اقتصادی ملت ایران در عرصه منطقه ای و جهانی را الگویی برای ملت مالی جهت مبارزه با زیاده خواهی های برخی دولت های خارجی دانسته و مدیریت موفق سیاسی مسئولان ایرانی در هدایت جریان رشد اقتصادی و علمی کشور را ارزشمند خواند.

«آیسمی گویتا» خواستار تقویت هرچه بیشتر همکاری های اقتصادی - تجاری و علمی دو کشور شده و بر امادگی باماکو برای پذیرایی از صنایع و فعالین اقتصادی ایران تاکید کرد.

کد خبر 1208571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha