مساجد نقش محوری در جهاد تبیین دارند

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه مساجد نقش محوری در جهاد تبیین دارند گفت: روحیه همکاری و تشکیلاتی ارکان مساجد از موارد لازم جهاد تبیین است و همچنین ضرورت دارد مساجد به سمت رفع مشکلات مردم پیش روند.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در ۳۰ مرداد سال ۱۳۴۸ یورش ناجوانمردانه‌ای به مسجدالاقصی داشت و آن را به آتش کشید.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان افزود: مساجد در دیدگاه ارزشی دین مبین اسلام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها نزد خداوند سبحان محسوب می‌شوند و هر کس قصد زیارت حضرت حق را دارد، باید در مساجد حضور پیدا کند.

 

وی با بیان اينکه مساجد دارای جایگاه رفیع و بالایی هستند و در طول اسلام نقش مؤثر و سازنده‌ای را ایفا کرده‌اند اذعان کرد: مساجد علاوه بر اینکه پایگاه‌های معنوی و محل عبادت و بندگی اهل ایمان هستند، از آنها به عنوان محلی جهت دانش‌افزایی، ارتقای فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی و همچنین تعاملات اجتماعی یاد می‌شود.

 

حجت‌الاسلام مهدوی مساجد را سنگرهای معنوی دانست و تصریح کرد: باید ارکان مساجد با ارائه برنامه‌های متعدد قرآنی، فرهنگی، هنری، آموزشی و بصیرتی نسبت به جذب جوانان و نوجوان تلاش و کوشش مؤثری داشته باشند تا مساجدی تراز انقلاب با شایستگی‌های دینی داشته باشیم.

 

وی عنوان کرد: با توجه به‌ اینکه مساجد کانون‌های معنویت و معرفت هستند، نقش آنها در بیداری و آگاهی‌های دینی در ادوار مختلف انقلاب، کانون بودن برای جذب و تقویت نیروهای مؤمن و مجاهد به ویژه در دوران دفاع مقدس به حساب می‌آمد.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان با اشاره به اینکه اگر مجموعه‌های مساجد به خوبی به وظایف خود عمل کنند، می‌توانند موجب اصلاح امور و راهبری فرهنگی مساجد در سطح جوانان شوند بیان کرد: مساجد مهمترین نهاد مردمی تأثیرگذار در سبک زندگی اسلامی، ارتقای آگاهی‌ها و فرهنگ دینی جامعه هستند.

 

وی با بیان اینکه مساجد نقش محوری در جهاد تبیین دارند خاطر نشان کرد: روحیه همکاری و تشکیلاتی ارکان مساجد از موارد لازم جهاد تبیین است و همچنین ضرورت دارد مساجد به سمت رفع مشکلات مردم پیش روند.

 

کد خبر 1208583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha