باغداران تيتكانلو با شيوه علمي خشك كردن انگور آشنا شدند

شهردار تيتكانلو گفت:‌ با پيگيري هاي اعضاي شورای اسلامی و شهرداري، دوره آموزشي نحوه خشك كردن انگور در اين شهر برگزار و باغداران با شيوه علمي خشك كردن اين محصول آشنا شدند.

«علي رحيم زاده» با بیان اینکه باغداران تيتكانلو با شيوه علمي خشك كردن انگور آشنا شدند، به خبرنگار خبرگزاري شبستان در فاروج گفت: اين برنامه با همکاری دانشگاه صنعتی قوچان و شورای اسلامی شهر تیتکانلو در محل سالن اجتماعات این شهرداري برگزار شد.

 

شهردار تيتكانلو گفت:‌ در این برنامه که با حضور و اجرای کارشناس دستگاه ها و ماشین آلات کشاورزی و بهره وری دانشگاه صنعتی شهرستان قوچان اجرا شد، آخرین طرح هاي این دانشگاه در کمک به کشاورزان و باغداران براي ارائه محصولات با کیفیت به بازار در کمترین زمان ارائه شد.

 

وي با اشاره به رونمايي از دستگاه خشک کن میوه جات به ويژه انگور براي تهیه کشمش با کیفیت ممتاز افزود:‌ از مزایا و نکات قوت این دستگاه در خشک کردن با کمترین ضایعات و هدر رفت انرژی بود.

 

کل سطح زیر کشت باغات انگور شهرستان، دو هزار و ۶۵۶ هکتار است كه از اين مقدار هزار و ۷۵۰ هکتار در بخش خبوشان و شهر تيتكانلو واقع شده و چهار هزار و ۲۷۰ نفر بهره بردار این محصول در شهرستان هستند و متوسط عملکرد شهرستان ۱۶ تُن در هر هکتار است.

 

میزان تولید انگور شهرستان ۴۲ هزار تُن و کشمش تولیدی هشت هزار تُن است و اشتغالزایی این محصول برای شهرستان به صورت مستقیم یک هزار و ۳۲ نفر و به صورت فصلی ۴۰ هزار نفر روز است.

 

ظرفیت تولیدی صنایع تبدیلی و غذایی فعال شهرستان در حوزه این محصول سالیانه ۶ هزارو ۲۰۰ تُن با فعاليت ۶ واحد تولیدی است.

 

 

کد خبر 1208584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha