رهبر انصار الله: اولویت ما ایستادگی در برابر تجاوز است

رهبر جنبش انصار الله یمن تأکید کرد اولویت نخست ما ایستادگی در برابر تجاوزی است که آمریکا و إسرائيل پشت آن هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العالم، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در سالروز شهادت «زید بن علی» فرزند امام سجاد (ع)، تأکید کرد: نهضت زید، از نظر اخلاقی و اصولی دارای اهمیت بسیاری است.

 

الحوثی افزود: نهضت زید بن علی، مبتنی بر قرآن کریم و امتداد شیوه محمد اصیل بود و نهضتی به شمار می‌رفت که زید بن علی از طریق آن، در پی نجات امت اسلام از بردگی، گمراهی و وادادگی بود.

 

وی با بیان اینکه طغیان امویان، تمامی محرمات را زیر پا گذشت، مقدسات را از بین برد، دین اسلام را به بازی گرفت و امت اسلامی را به بردگی کشاند، تصریح کرد: نهضت زید، یک ضرورت دینی و امتداد دین اصیل اسلام بود.

 

رهبر جنبش انصار الله یمن گفت: اولویت نخست ما ایستادگی در برابر تجاوزی است که آمریکا و إسرائيل پشت آن هستند. هرکس ایستادگی در برابر تجاوز را اولویت نداند به این معنی است که حجم این تجاوز و اهداف آن را نادیده می گیرد. با وجود آتش بس موجود نباید تصور کنیم که جنگ به پایان رسیده است و در نتیجه به امور دیگر سرگرم شویم. از اولویات ما این است که در سایه آتش بس موقت همچنان در بالاترین سطح از آمادگی و هوشیاری در برابر همه طرح های دشمنان باشیم. من به ائتلاف متجاوز نصیحت می کنم که از آتش بس برای پایان دادن به تجاوز و محاصره استفاده کند زیرا ادامه تجاوز عواقب وخیمی برای این ائتلاف خواهد داشت.

 

عبدالملک درباره مشکلات ناشی از تجاوز و محاصره یمن تصریح کرد: ائتلاف متجاوز، دزدان و اشغالگران همه درآمدهای نفت و گاز یمن را غارت می کنند. بخشی از آن را نیز خائنان می دزدند. تلاش برای ایجاد جایگزین هایی برای درآمدهای نفت و گاز غارت شده تا آزاد سازی تاسیسات نفتی در سایه محاصره موجود کار آسانی نیست.

 

وی درباره حمایت از فلسطین هم گفت: از اولویت های ما این است که بر موضع اصولی خود در برابر قضیه فلسطین، رویارویی با عادی سازی و برقراری رابطه با آزادگان امت اسلامی ثابت قدم باشیم.

کد خبر 1208614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha