کتاب مسجد طراز اسلامی راهبردی برای تحقق جهاد تبیین است

عصرانه کتاب خبرگزاری شبستان استان البرز با رویکرد معرفی کتاب با محوریت مسجد طرحی است که هدف از اجرای آن تعمق و تأمل بیشتر در بحث کارکردهای مسجد با نگاه به جهاد تبیین است.

خبرگزاری شبستان - البرز: عصرانه کتاب خبرگزاری شبستان استان البرز با رویکرد معرفی کتاب با محوریت مسجد طرحی است که هدف از اجرای آن تعمق و تأمل بیشتر در بحث کارکردهای مسجد با نگاه به جهاد تبیین است.

 

کتاب مسجد طراز اسلامی از نگاه رهبرمعظم انقلاب و امام خمینی(ره) کتابی برای اصلاح عملکرد و برنامه هایی است که در مساجد اجرا می شود، این کتاب در چهار فصل نگارش شده است و چگونگی و جایگاه مسجد تراز اسلامی را عنوان می کند.

 

نمازگزاران، خادمان، اعضای هیئت امناء، امام مسجد و کانون های فهرنگی هنری مساجد مهمترین ارکان فعال در مسجد محسوب می شوند که با مطالعه این کتاب به درک جایگاه و اهمیت مسجد می رسند.

 

 

نگاه کاربردی کتاب برای فعالان مسجدی که در کانون فرهنگی هنری و پایگاه بسیج مسجد فعالیت دارند، اهمیت ویژه ای دارد؛ نقش راهبردی امام مسجد و حضور ایشان از جمله فصل های مورد تأمل در این کتاب است.

 

در بخشی از این کتاب آمده است « پذیرای جوان ها باشید، با روی خوش هم پذیرای آنان باشید، با سماحت و مدارا». این راهبرد برای امام مسجد که نقش رهبری و مدیریت مسجد را برعهده دارد برای ارتباط دو سویه با جوانان مسجدی اهمیت اساسی دارد. 

 

 

در سطح استان البرز ۴۰۲ کانون فرهنگی هنری مسجد فعالیت دارند؛ مطالعه و تعمق نسبت به کتاب مسجد طراز اسلامی می تواند قالب کاربردی برای ادامه فعالیت در این عرصه تلقی شود. کتاب مسجد طراز اسلامی که ۷۰ مصاحبه در قالب پژوهشی است فرصتی تا راویان و فعالن انقلابی در یک کلام الگوی مسجد طراز اسلامی را معرفی کنند.

 

مسجد مأمن فعالیت میدانی در مسیر مبارزه فکری با انحرافات عقیدنی و دینی، ناپسندی های اخلاقی و آسیب های اجتماعی است، حال آن که فعالیت های جهادی، کمک به محرومان و اجرای طرح های اجتماعی اثرگذار مانند طرح مواسات و همدلی از جمله این اقدامات است. 

 

کد خبر 1208642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha