راه اندازی هشتگ مدافعان حقوق بشری برای آزادی مبلغ سرشناس عربستانی

فعالان سعودی با راه اندازی هشتگ «فرزندان الدویش را آزاد کنید» خواستار آزادی شیخ سلیمان الدویش، روحانی سرشناس این کشور و فرزندان بازداشت شده وی شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، مدافعان حقوق بشر سعودی مقیم خارج از عربستان با هشتگ «فرزندان الدوایش را آزاد کنید» خواستار لزوم آزادی شیخ الدویش شدند که بیش از شش سال پیش دستگیر شد.

 

سازمان های حقوقی گفتند: یک وب سایت وابسته به وزارت کشور عربستان اخیرا از حضور الدویش در زندان های وابسته به اداره مباحث  خبر داده است که وی همچنان تحت بازجویی قرار دارد.

 

مقامات سعودی الدویش را به زور ناپدید کردند و حدود یک سال پس از دستگیری یکی از پسران وی (عبدالوهاب) را به دلیل مشاجره با یکی از مقامات وزارت کشور که خواستار آزادی پدر خود شده بود، دستگیر کردند.

 

پس از آزادی،  چند ماه بعد، در آگوست سال گذشته، مقامات سعودی مجدداً عبدالوهاب الدویش را دستگیر کردند.

 

گفتنی است،  سال گذشته یک سازمان فعال در زمینه حقوق بشر عنوان  کرد: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، شیخ سلیمان الدویش از روحانیون سرشناس این کشور را که مدتها از ناپدید شدنش پس از بازداشت می گذرد، مورد ضرب و شتم قرار داد.

 

این سازمان حقوق بشری که نامش «منّا» است، با اشاره به اینکه اطلاعات تکان دهنده ای درباره الدویش منتشر شده است، افزود: رمزی قیس همکار قانونی این سازمان، چنین اطلاعاتی را فاش کرده و جزئیات آن را برای سازمان های حقوق بشری ارسال کرده است.

کد خبر 1208650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha