اخذ رضایت اولیای دم در۲۶پرونده قصاص

حجت الاسلام اکبری گفت: ازابتدای سال تاکنون با تلاش شورای حل اختلاف زندان،۲۶ متهم قصاص نفس در استان مازندران از مجازات رهایی یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،حجت الاسلام والمسلمین «محمدصادق اکبری» امروز(۲شهریور) در گفتگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و آغاز هفته دولت با  اشاره یه تلاش‌های انجام شده در شورای حل اختلاف استان وپیگیری های اداره کل زندان های استان برای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های مختلف بویژه قصاص اظهار کرد: ازابتدای سالجاری تاکنون1058پرونده درشورای حل اختلاف زندان مطرح شد که ازاین تعداد 747پرونده منجر به رضایت شد و311نفر آزادشدند همچنین ازتعداد106پرونده قصاص برای 26پرونده رضایت گرفته شد14پرونده کاملا قطعی شده و12 مورد نیز مشروط است.

 

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: درپرونده های قصاص افرادی که  طبق مقررات باید قصاص می‌شدند با همت شورای حل اختلاف و البته مناعت طبع اولیای دم از اعدام رهایی یافته و عمدتا پس از تحمل جنبه عمومی جرم به آغوش خانواده باز می‌گردند.

 

وی ادامه داد: اخذ رضایت اصولابا  ساعت‌ها مذاکره و گفت‌وگو جهت جلب رضایت از اولیای دم  انجام می شود و مذاکرات اصلاحی برای حصول سازش میان طرفین از سوی شورا صورت می‌گیرد.

 

حجت الاسلام اکبری تصریح کرد:درراستای توسعۀ فرهنگ صلح و سازش در جامعه در مناسبت‌های خاص، از جمله ماه مبارک رمضان به حرمت امیرالمومنین (ع) و در ماه محرم و صفر نیز به حرمت اباعبدالله الحسین مردم مشارکت بسیار خوبی در داشته‌اند.

 

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد:یکی از مهم‌ترین سیاست‌های مورد توجه قوه قضاییه، ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است که سال‌ها در اولویت این دستگاه بوده و در این مسیر دادگستری استان نیز ازهمه ظرفیت ها استفاده کرده است.

کد خبر 1208660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha