۱۴۰ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیر اداره بیمه سلامت شیروان گفت: ۱۴۰ بیمار خاص شامل هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام اس تحت پوشش بیمه سلامت شهرستان هستند که بیشترین آن بیماران دیالیزی است.

«ابراهیم مقدس» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: جمعیت بیمه شدگان بیمه سلامت شیروان،  118 هزار و 697 نفر است که 75 درصد از مجموع جمعیت بیمه شده سلامت در شیروان رایگان بیمه شدند و 17 مرکز جامع سلامت روستایی با جمعیت بالغ بر 65 هزار نفر به بیمه شدگان روستایی خدمات سلامت ارائه می دهد.

 

مدیر اداره بیمه سلامت شیروان با بیان اینکه 105 موسسه درمانی مستقل و وابسته طرف قرارداد این اداره شهرستان هستند، خاطرنشان کرد: 21 پزشک عمومی خانواده در شهرستان به 28 هزار نفر بیمه شده صندوق بیمه سلامت همگانی خدمات ارائه می دهند که مبلغ ویزیت هر نفر، 72 هزار ریال است.

 

مقدس با اشاره به اجرای طرح دارویاری اضافه کرد:  این طرح از تیرماه امسال همزمان با حذف ارز ترجیحی دارو شروع شده که تمامی افزایش قیمت دارو حاصل از این موضوع توسط بیمه پوشش داده می شود و بیماران هیچ گونه افزایش پرداختی ندارند و در این مدت 34 بازدید از داروخانه های شهرستان در اجرای این طرح صورت گرفته است.

 

وی تصریح کرد: امسال طرح پوشش رایگان همه مادران باردار فاقد پوشش بیمه تا پایان دوران شیردهی و کودکان زیر 5 سال آنان توسط بیمه سلامت آغاز شد همچنین طرح آزمایشی ارجاع الکترونیک روستایی در این شهرستان از نهم مردادماه کلید خورده که انتظار صبوری و همراهی مردم و موسسات درمانی طرف قرارداد در طرح مزبور را داریم.

 

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1208697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha